خبرگزاری کار ایران

وضعیت نابسامان قهرمان ایران: هیچ چیز مشخص نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۸۹۹

سردرگمی طرفداران استقلال به بی سابقه‌ترین وضعیت ممکن رسیده تا جایی هواداران تا این لحظه فقط از همکاری با ریکاردو ساپینتو و سجاد شهباززاده برای فصل بعد اطمینان دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مبهم، کلافه کننده و دست و پنجه نرم کردن با امید واهی: بررسی نظرات و انتقادات طرفداران تیم استقلال در فضای مجازی نشانگر این علائم است. این فاکتور بین یکایک طرفداران قطعی است: هیچ یک از آن‌ها از وضعیت مدیریت باشگاه در مقطع فعلی رضایت ندارند!

باشگاه استقلال تهران پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست و یکم اکنون فقط از نام سرمربی فصل آینده خود مطمئن است؛ البته شاید اخبار و اتفاقات گوناگونی رقم خورد باشد اما هیچ یک از آن‌ها تا به امروز منتشر نشده است به غیر از خبر عقد قرارداد با سجاد شهباززاده، مهاجم 32 ساله فصل گذشته سپاهان.

کمتر از 72 ساعت پس از جشن قهرمانی تیم استقلال در ورزشگاه آزادی، فرهاد مجیدی جدایی خود را اعلام کرد: خبر شوکه کننده به قدری ابعاد گسترده‌ای داشت که با گذشت نزدیک به یک ماه این پایان همکاری موجب شده تا اوضاع به اندازه‌ای پیچیده باشد که شادی کسب عنوان قهرمانی پس از سال‌ها به سادگی به دست فراموشی سپرده شود.

هواداران استقلال که انتظار تکرار موفقیت در لیگ برتر را در سر داشتند این روزها به صورت واضح از عملکرد مدیریت باشگاه رضایت ندارند. آن‌ها از ابتدا با گزینه‌های ایرانی جانشینی مجیدی مخالفت کرده و با رضایت نسبی از انتخاب ریکاردو ساپینتو پرتغالی استقبال کردند. عمده انتقاد و گلایه طرفداران به وضعیت نقل و انتقالات آبی‌هاست.

تا به امروز آن‌ها خود را از تیم‌های مدعی مانند سپاهان، فولاد و به خصوص پرسپولیس عقب‌تر می‌بینند و به همین دلیل خواستار جذب بازیکنان سطح بالا برای فصل پیش رو هستند: اقدامی که تا به امروز عملی نشده است. حجم گلایه‌ها به وضعیت مبهم درحالی افزایش می‌یابد که شایعات پیرامون بازیکنان فصل گذشته تیم قهرمان هم گسترش داشته است.

با فاکتور گرفتن جدایی رودی ژستد، وریا غفوری به عنوان کاپیتان وضعیت مشخصی برای تمدید ندارد، گفته می‌شود مهدی پور و حسین زاده به دنبال لژیونر شدن هستند، مشخص نیست که قرارداد رافائل سیلوا تمدید می‌شود یا خیر و همینطور شب گذشته هم اعلام شد که محمد دانشگر با سپاهان به توافق رسیده است! در همین میان عارف غلامی هم قرارداد ندارد و پیشنهادات برای سایر بازیکنان هم ممکن است آن‌ها را برای جدایی وسوسه کند. عدم معرفی بازیکنانی که گفته می‌شود با آن‌ها مذاکره صورت گرفته به عنوان بازیکن جدید - مانند سعید صادقی که در نهایت به پرسپولیس پیوست - و از طرفی بلاتکلیفی وضعیت تمدید قراردادها نوک پیکان انتقادات را به سمت تیم مدیریتی نشانه گرفته است.

در مقابل این وضعیت، اعضای هیات مدیره باشگاه فقط هواداران را به صبوری و اعتماد دعوت کرده‌اند! عمده سوال طرفداران هم این است که اگر قرار است تیم در فرصت مناسبی بسته نشود و به خوبی برای مسابقات پیش رو آماده نشوند پس چگونه قرار است ساپینتو به قول کسب چهار عنوان قهرمانی عمل کند؟ آیا او می‌تواند بدون بازیکنان درجه یک که عمده آن‌ها از بین بازیکنان بلاتکلیف فصل گذشته انتخاب می‌شوند، به موفقیت قابل توجه دست پیدا کند؟ آیا مدعی بودن از روز اول بدون ثبات در تیم فصل گذشته تضمینی است؟

مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل استقلال یکی از چهره‌های شاخص میان گلایه‌های طرفداران است. او در مراسم معارفه ساپینتو خبر از طرح‌های اقتصادی و حتی ایجاد ورزشگاه اختصاصی صحبت به میان آورد که در خلل روزهای پرالتهاب و دلشوره طرفداران برای نقل و انتقالات فقط یک وعده خیالی در نظر گرفته شده و مدیرعامل باشگاه را به فروش رویا متهم می‌کنند؛ اغلب هواداران می‌گویند او پس از کسب عنوان قهرمانی با استقلال پس از سال‌‎ها دوری از موفقیت در مدیریت فوتبالی بیشتر به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال چشم دوخته و از همین رو چندان ناکامی احتمالی این تیم برای فصل آینده برای او دلهره آور نیست.

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران احتمالا از تاریخ بیستم مردادماه آغاز می‌شود و حدودا تیم‌ها باید 6 هفته زودتر تمرینات پیش فصل را آغاز کنند. با این اوصاف استقلال برای افزایش شانس موفقیت در فصل پیش رو باید تا همین هفته وضعیت نقل و انتقالات را مشخص کرده و برای اردوی پیش فصل آماده شود. زمان برای آبی‌ها درگذر است اما فعلا هیچ چیز مشخص نیست!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز