خبرگزاری کار ایران

کفاشیان: اگر فوتبال خصوصی شود دوباره می‌آیم / کاندیداها باید عاشق فوتبال باشند / کاندیدا شدن علی کریمی تحسین برانگیز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۸۰۵

رییس سابق فدراسیون فوتبال اظهار نظرجالبی را در خصوص انتخابات این فدراسیون ارائه کرد.

علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص ارزیابی‌اش از انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به هر حال انتخابات فدراسیون فوتبال بعد از نزدیک به یک سال و سه ماه در اسفندماه برگزار خواهد شد. این انتخابات بعد از یک چالش بسیار سنگین که در مورد اساسنامه در آ‌ن وجود داشت در حال صورت گرفتن است صلاحیت کاندیداها در حال بررسی است و بعد از اینکه رسما اسامی اعلام شد فعالیت کاندیدها شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای مجمع همگی دانش کافی در فوتبال را دارند خودشان در جریان کار بوده‌اند و افرادی که کاندید شده‌اند و آنهایی که غریبه باشند به هر حال اعضای مجمع به آنان نگاهی نخواهد کرد. امیدوارم این انتخابات برگزار شود و پس از انتخاب رییس اعضای هیات رییسه نیز هر چه زودتر معرفی و انتخاب شوند. اعضای هیات رییسه باید افرادی باشند که بتوانند به فدراسیون کمک کنند و شناخت کافی از مسایل حوزه فوتبال داشته باشند.

کفاشیان افزود: هیات رییسه فدراسیون فوتبال نباید نمدی باشد که افراد بخواهند از آن برای خودشان کلاه بدوزند. باید با این هدف بیایند که به فوتبال کمک کنند. چون به هر حال تصمیمات اجرایی را اعضای هیات رییسه می‌گیرند.

وی ادامه داد: ما کارهای بسیار سختی در فوتبال خواهیم داشت در یک سال و نیم گذشته مسایل بسیار سختی در فدارسیون فوتبال به وجود آمد چه در بعد بین المللی چه در بعد مربی و چه در کمبود بودجه و چه افت بسیاری از تیم‌های پایه. همچنین کرونا که باعث شد در یک سال گذشته فوتبال در رکود باشد.

رییس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به نظرم مهمترین مساله در حال حاضر حضور تیم ملی در جام جهانی است باید هر چه زودتر برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد. اگر ما از این  مرحله عبور نکنیم باز فدراسیون فوتبال دچار چالش خواهد شد. ما حتی بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال باید روی اساسنامه آن بررسی‌های کافی را انجام دهیم زیرا فیفا روی این مساله خیلی تاکید دارد.

کفاشیان ادامه داد: بحث مسایل مالی دیگر چالش حال حاضر فدراسیون فوتبال است باید یک فکر عاجل برای این قضیه صورت بگیرد. اگر بتوانیم از این بحران عبور کنیم فوتبال ما به سرمنزل مقصود خواهد رسید. ما روزهای سخت کاری را برای فوتبال در پیش داریم امیدواریم این اعضای هیات رییسه شجاعی که برای انتخابات کاندیدا شده اند بتوانند از این مسایل عبور کنند.

وی در خصوص صلاحیت‌ها و همچنین رد صلاحیت‌های صورت گرفته برای انتخابات فدارسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این مسایل طبیعی است در زمان ما هم این مسایل وجود داشت بر اساس آیین‌نامه افراد مدارک خود را ارائه می‌دهند مثلا شاید آیین نامه 10 مساله داشته باشد و طرف مقابل در هشت مورد صلاحیت‌های لازم را داشته باشد. بحث دیگر حراستی است که آنها هم جزو مواردی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد و افراد تایید می‌شوند. این دو مورد اگر مورد تایید قرار بگیرند صلاحیت افراد مورد قبول خواهد بود.

وی در مورد اینکه شایع شده اگر مرجعی غیر از فدارسیون فوتبال صلاحیت‌ها را تایید یا رد کرده باشد شاید فوتبال ایران مورد تعلیق قرار بگیرد بیان داشت: چنین چیزی نیست در تمام دنیا این مساله وجود دارد که اگر شخصی صلاحیت لازم را نداشته باشد رد خواهد شد و ما هم که نمی‌توانیم سابقه افراد را در شیپور بزنیم و اعلام کنیم خیلی از زمان‌ها اعلام می‌شود که شاید برخی از افراد در یک برهه خاص نمی‌توانند کاندید شوند و این مساله طبیعی است. مثلا شورای نگهبان 200 نفر کاندید می‌شوند شش نفر تایید می‌شوند. نمی‌توانیم بگوییم که این دموکراسی نیست شاید برایتان جالب باشد یک زمان‌هایی کسانی می‌آیند کاندید می شوند که اصلا نمی‌دانند فوتبال چیست.

وی افزود: خیلی از زمان‌ها افرادی برای انتخابات می‌آمدند که منافعی داشتند که امیدوارم هیچ وقت این گونه مسایل در فوتبال وجود نداشته و آنها نتوانند نفوذ کنند. باید عشق به فوتبال وجود داشته باشد.

کفاشیان درباره اینکه آ‌یا خودش به خاطر رد صلاحیت یا اینکه به توصیه کسانی در این انتخابات شرکت نکرده است ادامه داد: مگر من صلاحیتم رد شده است من هشت سال و نیم رییس فدارسیون فوتبال بودم نزدیک به پنج سال هم نایب رییس به نظرم زحمت‌هایم را در فوتبال کشیدم همچنین بازنشستگی بود که در مجلس این قانون تصویب شد که بازنشسته‌ها منع شده‌اند از حضور در مدیریت و بنده کنار رفتم. همچنین بحث سن بود که با اساسنامه جدید این موضوع حل شد که می‌توانستم بنده به عنوان کاندید هیات رییسه در انتخابات شرکت کنم شاید بعدها به عنوان مشاور در خدمت فدراسیون باشم و شاید اگر روزی فوتبال خصوصی شد دوباره در فدراسیون حضور پیدا کنم چون دیگر نه سن مطرح است و نه بحث بازنشستگی.

وی درباره اینکه در حضور چهار ساله دوم شما در فدارسیون فوتبال خیلی‌ها مخالف حضور شخص کفاشیان در ریاست این فدارسیون بودند خاطرنشان کرد: من در این باره قبلا صحبت کردم. وزیر ورزش وقت نظرش این بود که اشخاص دیگری در فدارسیون حضور داشته باشند حتی من به آنها اعلام کردم اگر نظرتان در باره کس دیگری است چند ماه زودتر به ما اعلام کنید. اما این اتفاق نیفتاد. اصولا کار این است که اشخاصی که دولت روی آنها نظر مثبت دارد معمولا رای لازم را کسب نمی‌کنند یعنی اینکه هر چقدر هم لابی کنی و 10 و 15 تا رای را هم جمع کنی در نهایت نمی‌توانی رای لازم را برای حضور در فدراسیون کسب کنی به نظرم وزارت ورزش در این برهه عاقلانه‌ترین راه را انتخاب کرده است و نفر خاصی را معرفی نکرده است.

رییس سابق فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه می‌گویند کیومرث هاشمی از طرف وزارت ورزش کاندید شده است اذعان داشت: شاید برایتان جالب باشد همه نفراتی که کاندید شده‌اند با بنده صحبت کرده‌اند و به نوعی در واقع از ما اجازه گرفتند انتخابات آزاد است و هر کس یک نظر شخصی دارد. خیلی موقع‌ها به من می‌گویند نظر شما روی چه کسی است این در حالی است که خود آن شخص انتخاب خودش را انجام داده است و در وا قع می‌خواهد بداند نظر من چیست. رای‌ها مخفی است و حتی اگر من هم کسی را پیشنهاد بدهم کسی تحت  تاثیر قرار نمی‌گیرد کسی که سال‌های سال در فدارسیون کار و تجربه کسب کرده است آنقدر بچه نیست که بگوید بگذارید ببینیم نظر کفاشیان چیست شاید برایتان جالب باشد بدانید حتی وزارت ورزش الان با شخص کیومرث هاشمی زیاد حسنه نیست حتی او را از کار برکنار کردند و وی الان مشاور هم نیست.

وی در خصوص اینکه روند انتخابات در حال حاضر چگونه است گفت: این نامزدها قبلا بوده‌اند فوتبال را می شناسند این شهامت را هم داشته‌اند که نامزد انتخابات شدند این مجمع است که نظر می‌دهد چه کسی بهترین گزینه است.

کفاشیان در خصوص کاندیداتوری علی کریمی افزود: همین که ایشان به فدراسیون آمده و برای کاندیداتوری ثبت نام کرده است در نوع خودش قابل تحسین است. ایشان سابقه بازیگری خوب داشته جمع همگی جمع است و همان طور که گفتم مجمع در این باره تصمیم‌گیری می‌کند در حال حاضر امیدواری ام این است که هر کسی که می‌آید همگی باید از وی حمایت کنیم.

وی درباره اینکه می‌گویند هر کسی از لابی قویتری برخوردار باشد می‌تواند در انتخابات موفق‌تر باشد گفت: فعلا که هیات‌های فدراسیون‌ها یک سوم رای مجمع هستند هیات‌ها تاثیر دارند اما اینکه خود آنها انتخابی هستند نه انتصابی مثل اینکه مثلا بگویند من یا آ‌قای تاج این افراد را انتخاب کرده باشیم نه اینگونه نیست باشگاه‌ها هم یک سری خصوصی هستند باشگاه استقلال و پرسپولیس هم وابسته به دولت هستند به نظرم باشگاه‌ها باهم  صلاح ون مشورت خواهند کرد. یک هیات رییسه استان آنقدری تاثیر ندارد اما کل هیات‌رییسه‌های استان‌ها می‌توانند در انتخابات تاثیر خاصی را داشته باشند.

کفاشیان درباره اینکه تیم پارس جنوبی جم هم در رشته فوتسال هم در رشته فوتبال ساحلی تیم دارد و برای اینکه رییس فدراسیون آ‌ینده بتواند رای این باشگاه را که در چند حوزه است داشته باشد حتی پنجره نقل و انتقالات این تیم را نیز باز کرده است گفت: من خبر ندارم و بعید می‌دانم چنین چیزی صحت داشته باشد آنها نمی‌توانند چنین لابی ای انجام دهند چون رای‌ها مخفی است حتی اگر صد تا قول هم بدهی چون کسی از رای‌ها خبر ندارد این امکان‌پذیر نیست. یادم می‌آید حاج حسین فکری که خودش یکی از قدیمی‌ها فوتبال ایران بود در زمانی که من معاون وزیر ورزش بودم ایشان برای انتخابات فدارسیون فوتبال کاندیدا شده بود برای رای آوردن با اکثر هیات استان‌ها صحبت کرده بود همه به او قول داده بودند که به او رای خواهند داد. وقتی که رای‌گیری شد من آن موقع رییس مجمع بودم ایشان یک رای هم نیاورد.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در پایان درباره اینکه آیا وی به همراه تاج انتخابات را همراهی خواهد کرد یا خیر گفت:‌ تاج را نمی‌دانم من ناظر هستم اگر کسی نظری خواست به او خواهم داد اما روی شخص خاصی نظر نخواهم داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز