خبرگزاری کار ایران

۵۰ روز تحقیر کارگران راک سرامیک پشت درهای بسته کارخانه

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۹۵

«۵۰ روز از اخراج غیر قانونی ۳۰۰ کارگر راک سرامیک شهرضا می‌گذرد اما کارفرما همچنان از اجرای رای بازگشت به کار این کارگران خودداری می‌کند.»

۵۰ روز ازاخراج غیر قانونی ۳۰۰ کارگر راک سرامیکشهرضا می‌گذرد اما کارفرما همچنان از اجرای رای بازگشت به کار این کارگران خودداری می‌کند.

«مصطفی اباذری»، رئیس اداره کار شهرضا در این باره به ایلنا گفت: کارفرما تمایلی به اجرای رای هیات حل اختلاف این اداره مبنی بر بازگشت به کار ۳۰۰ کارگر اخراجی راک سرامیک ندارد.

او افزود: اداره کار شهرضا علاوه بر صدور حکم بازگشت به کار همه ۳۰۰ کارگر اخراجی راک سرامیک، کارفرما را ملزم کرده است که حقوق ایام بلاتکلیفی و بیمه آذر ماه کارگران را پرداخت کند.

اباذری با اشاره به تداوم ممانعت کارفرما از ورود کارگران راک سرامیک به کارخانه با وجود ابلاغ حکم، تصریح کرد: کارگران هم اکنون پیگیر اجرای این حکم در مراجع قضایی هستند.

این مقام دولتی در ادامه بیان کرد: حالا که کارفرما از اجرای حکم اداره کار سر باز می‌زند، کارگران با توجه به محتوای حکم می‌توانند برای دریافت حقوق ایام بلاتکلیفی ماه‌های بعد نیز به این اداره درخواست بدهند.

او در عین حال گفت: دلیلی موجهی مبنی بر تعطیلی کارخانه راک سرامیک و قطع رابطه کاری کارگران و کارفرما وجود ندارد و تازمانی که اینگونه باشد، کارفرما مکلف است حقوق ایام بلاتکلیفی کارگران را پرداخت کند.

رئیس اداره کار شهرضا در پایان گفت: در صورت خودداری بیشتر کارفرما از اجرای حکم، کارگران می‌توانند حکم توقیف اموال کارخانه را از مراجع قضایی بگیرند تا حقوق ایام بلاتکلیفی‌شان از این محل پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز