خبرگزاری کار ایران

تکذیب خودکشی سه کارگر معدن آق دره /

فرماندار تکاب: خودکشی نبود؛ خودزنی سطحی بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۳۸

«چندی قبل ۳۰ نفر از این کارگران در اعتراض به تعطیلی فصلی این معدن در برابر کارخانه آق دره تجمع می‌کنند که یکی از کارگران بوسیله شیشه‌ای شکسته اقدام به خودزنی می‌کند که از ناحیه شکم بصورت سطحی مجروح می‌شود که جراحت وی حتی نیاز به جراحی هم پیدا نکرد.»

فرماندار شهرستان تکاب در جنوب استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرگزاری رسمی دولت(ایرنا) اخبار انتشار یافته در ایلنا پیرامون خودکشی سه نفر از کارگران معدن طلای آق دره در تجمع اعتراضی روز شنبه(۶ دی) را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی قهرمانی در این باره گفت: معدن طلای آق دره همه ساله با فرا رسیدن فصل زمستان، سه ماه تعطیل و دوباره در فصل بهار آغاز بکار می‌کند.

وی گفت: هر سال حدود ۳۰۰ نفر از کارگران این معدن به دلیل تعطیلی زمستانی بیکار می‌شوند که این امر چندین سال است به یک روال تبدیل شده و برخلاف خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر اخراج این کارگران، آن‌ها مجددا در فصل بهار به کار خود بازمی گردند.

قهرمانی افزود: چندی قبل ۳۰ نفر از این کارگران در اعتراض به تعطیلی فصلی این معدن در برابر کارخانه آق دره تجمع می‌کنند که یکی از کارگران بوسیله شیشه‌ای شکسته اقدام به خودزنی می‌کند که از ناحیه شکم بصورت سطحی مجروح می‌شود که جراحت وی حتی نیاز به جراحی هم پیدا نکرد.

به گفته این مقام دولتی، مشکل بیکاری سه ماهه این کارگران از طریق مراجع قانونی باید پیگیری و تلاش شود تا از همین مجرا راه حلی برای این موضوع پیدا شود.

قهرمانی با انتقاد از برخی رسانه‌ها نسبت به انتشار اخبار کذب در این زمینه اضافه کرد: اکنون حال عمومی این کارگر رضایت بخش است و مشکلی ندارد.

وی گفت: در کارخانه و معدن طلای آق دره تکاب ۸۸۰ نفر به کار اشتغال دارند که از این تعداد تنها ۳۰۰ نفر از کارگران روز مزد بخش معدن هستند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز