خبرگزاری کار ایران

تهدید امنیت شغلی۴۵۰ کارگر شهید قندی یزد / کارخانه مدیرعامل ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۴۸۶

«از زمان خصوصی سازی شرکت به خصوص در چند سالهٔ اخیر روند تولید کاهش محسوسی داشته به نحوی که کارگران دائما خطر توقف تولید و بیکاری را حس می‌کنند و امنیت شغلی‌شان تهدید می‌شود.»

یک فعال کارگری در کارخانه شهید قندی یزد با نامناسب و بحرانی خواندن شرایط تولید این کارخانه مهم مخابراتی، این وضعیت را تهدیدی برای امنیت شغلی ۴۵۰ کارگری دانست که هم اکنون در این واحد تولیدی مشغول به کارند.

این منبع آگاه با بیان این مطلب که از زمان خصوصی سازی کارخانه شهید قندی، تعداد کارگران رفته رفته کاهش پیدا کرده است، به ایلنا گفت: از زمان خصوصی سازی شرکت به خصوص در چند سالهٔ اخیر روند تولید کاهش محسوسی داشته به نحوی که کارگران دائما خطر توقف تولید و بیکاری را حس می‌کنند و امنیت شغلی‌شان تهدید می‌شود.

وی گفت: در اثر خصوصی سازی این کارخانه طی ۱۰ سالهٔ اخیر، تعداد کارگران ۶۲/۵ درصد کاهش پیدا کرده و از ۱۲۰۰ نفر به ۴۵۰ نفر رسیده است.

وی ضمن اشاره به مشکلات مدیریتی این شرکت، بدون مدیرعامل بودن این کارخانه را یکی دیگر از عوامل کاهش روند تولید ذکر کرد و گفت: نزدیک به ۴۰ روز است که این شرکت مدیر عامل ندارد. عدم معرفی مدیرعامل پس از گذشت بیش از یک ماه از استعفای مدیرعامل سابق و نداشتن سه نفر از اعضای هیات مدیره باعثشده روند تولید به پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر برسد. وی نتیجهٔ این روند را ایجاد استرس، بی‌انگیزگی و سردرگمی کارگران توصیف کرد.

این منبع آگاه در ارتباط با نحوه هزینه کرد کارخانه گفت: کارخانه با هزینه بسیار بالایی اداره می‌شود که در بازار رقابت ما را با مشکل مواجه کرده است.

او گفت: مشکل اینجاست که مسئولان هزینه تولید را فقط حقوق و مزایای پرسنل می‌بینند و انواع و اقسام هزینه‌های غیرضروری، ماموریت‌های غیرلازم در داخل و خارج کشور و هزینه‌های پنهان مانند ضایعات، انجام نشدن تولید، عدم برنامه ریزی و دوباره کاری را در نظر نمی‌گیرند.

وی در ادامه به وجود دفتر ستادی این شرکت در تهران اشاره کرد و در ارتباط با عدم توازن توزیع درآمد تولید میان عوامل تولید کننده، مدعی شد: هزینه پرسنلی کارخانه واقع در یزد با ۴۵۰ نفر کارگر تقریبا معادل دفتر تهران با ۵۰ نفر کارمند است، که این منصفانه نیست.

این منبع کارگری در پایان در ارتباط با بحثعدم وجود امنیت شغلی که بیش از ۴۵۰ کارگر کارخانه شهید قندی یزد را تهدید می‌کند گفت: کاهش کارگران این واحد تولیدی در ده سالهٔ اخیر نشان می‌دهد که نمی‌توان به آینده شغلی امیدوار بود. مشکلات بانکی و عدم اعتبار شرکت نزد بانک‌ها و عدم پرداخت مطالبات این شرکت توسط شرکت‌های بزرگ و مقتدر مانند مخابرات ایران از مشکلات عمده این شرکت است.

در شرایطی که منابع کارگری شرایط کارخانه شهید قندی را نامناسب توصیف می‌کنند، گویا وزارت صنعت و معدن نظر متفاوتی دارد چرا که این شرکت از سوی وزارتخانه به عنوان صادر کننده نمونهٔ ملی در سال ۹۳ انتخاب شده است. گفته می‌شود این شرکت به عنوان یک برند معتبر در صنایع مخابرات و اطلاع رسانی با صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالا در بین ۱۰ صادر کننده بر‌تر سال ۹۳ قرار گرفته است.

گفتنی است کارخانجات تولیدی شهید قندی در سال ۱۳۶۳، تحت پوشش وزارت پست و تلگراف و تلفن در شهر یزد جهت تامین انواع کابلهای مخابراتی و توسعه ارتباطات و ایجاد تحول در شبکه عظیم مخابراتی درکشور تاسیس شد و در سال ۱۳۸۳ در راستای سیاسیت های اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز