خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اردبیل خبر داد:

تعطیلی گسترده واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۶۹

چکیده: «واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی اردبیل از صنعتی بودن خارج شده و به واحد‌های خدماتی تبدیل شده‌اند. / هم اکنون سوله‌های واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی شماره یک تبدیل به انبار اجناس کالاهای خدماتی شده‌اند و معدود واحد‌های شهرک صنعتی شماره دو اردبیل نیز که هنوز تعطیل نشده‌اند، با نیروی کار زیر ده نفر مشغول کارند.»

دبیرخانه کارگر اردبیل از تعطیلی گسترده واحد‌های صنعتی و تولیدی مستقر در دو شهرک صنعتی این استان خبر داد.

«مرتضی مقدم» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: بخش اعظم واحدهای تولیدی و صنعتی واقع در دو شهرک صنعتی شماره یک و دو استان اردبیل به سبب افزایش مشکلات مالی، سوء مدیریت، تغییر ساختار و عدم فروش محصولات تولیدی تعطیل و یا در حالت نیمه تعطیل قرار دارند.

مقدم افزود: هم اکنون سوله‌های واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی شماره یک تبدیل به انبار اجناس کالاهای خدماتی شده‌اند و معدود واحد‌های شهرک صنعتی شماره دو اردبیل نیز که هنوز تعطیل نشده‌اند، با نیروی کار زیر ده نفر مشغول کارند.

دبیر خانه کارگر اردبیل با اظهار تاسف از وضعیت پیش آمده گفت: احداثاین شهرک‌ها با هدف تولید و اشتغال زایی صورت گرفته بود و این در حالیست که اکثر این واحد‌ها با افزایش بحرانهای اقتصادی دچار کمبود منابع مالی شده‌اند و برای کاهش هزینه‌های کارخانه کارگران را اخراج کرده‌اند.

مقدم با بیان اینکه واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی اردبیل از صنعتی بودن خارج شده و به واحد‌های خدماتی تبدیل شده‌اند، اظهار داشت: به عنوان مثال ورودی شهرک صنعتی شماره یک اردبیل نمایشگاه مبلی احداثشده است که در این فروشگاه به جای تولیدات صنعتی، مبل‌های وارداتی به فروش می‌رسند.

این فعال کارگری، سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی را در دولتهای گذشته عامل تعطیلی واحد‌های صنعتی در اردبیل دانست و در پایان گفت: اگر این روند در دولت یازدهم هم ادامه پیدا کند واحد‌های دیگری که در حال احداث‌اند تولیدی نخواهند داشت و همچنین مالکان واحدهایی که پیش از این شکست خورده بودند و امیدوار بودند با سیاست‌های اقتصادی و بین‌المللی دولت جدید احیاء شوند، ناامید خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز