خبرگزاری کار ایران

تلاش برای زدودن غبار غربت از چهره امامزادگان همدان

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۵۹۸

وز تکریم و بزرگداشت امامزادگان از سال ۹۱ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی به ثبت رسید و پنجم ذیقعده به عنوان روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان نامگذاری شد.

امامزادگان همدان امانت ‌هایی گرانبها و ارزشمند و میراثی پر سود و با برکت به شمار می ‌روند که با استفاده از آثار و منافع این سرمایه ‌های مادی و معنوی جامعه می‌ توان گام‌ هایی بلند برای تامین نیازهای مادی و معنوی اقشار جامعه و تحکیم رابطه با آفریدگار مهربان فراهم آورد چراکه امامزادگان دریچه ای نورانی به سمت معنویت هستند.

به گزارش ایلنا از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان از سال ۹۱ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی به ثبت رسید و پنجم ذیقعده به عنوان روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان نامگذاری شد که هدف از این نامگذاری به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه ارتقاء معرفت و شناخت مردم از امامزادگان و ترویج فرهنگ اهل بیت و تکریم قرآن و عترت است.

وجود امامزادگان در هر منطقه منشأ نورانیت و برکت و شناخت سیره اهل بیت(ع) وظیفه همه مسلمانان است چراکه خداوند سبحان پاداش نبی اکرم را مودت اهل بیت معرفی می‌ کند و این نشان از اهمیت تکریم اهل بیت(ع) دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام فرمود؛ ای مردم من در میان شما دو امانت گذاشته ام که یکی قرآن و دیگری اهل بیت است، اظهار داشت: ملاک و معیار هدایتی که پیامبر اسلام(ص) برای مسمانان آورد قرآن و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه تکلیف همه مسلمانان نسبت به قرآن مشخص است و باید به آن عمل کنیم، عنوان کرد: اهل بیت(ع) از حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) آغاز می شود تا اولادی که برای اهل بیت وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در خصوص امامزادگان یک جای کار در تقویم می لنگید، ادامه داد: وقتی به تقویم نگاه می کردیم روز شخصیت های بزرگ زیادی در تقویم وجود داشت که البته مایه افتخار هستند ولی در کنار آنها باید به امامزادگان نیز توجه می شد که با تلاش های سازمان اوقاف و امور خیریه پنجم ذیقعده روز بزرگداشت امامزادگان در تقویم رسمی نامگذاری شد.

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه پنجم ذیقعده مصادف بود با ایام ولادت شاهچراغ که در دهه کرامت روز پنجم ذیقعده روز امامزادگان در تقویم رسمی ثبت و دستور العمل نیز برای تمام مجموعه سازمان اوقاف صادر شد، عنوان کرد: طبق دستورالعمل هر شهرستان باید همایش بزرگداشت یکی از امامزادگان شاخص و هر استانی نیز باید یک همایش امامزاده شاخص استانی برگزار کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز