خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان:

تمام برنامه کودی استان همدان را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۸۵۶

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان اعلام کرد: این شرکت آمادگی دارد تمام برنامه کودی استان را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

به گزارش ایلنا از همدان، بهروز الیاسی اظهار کرد: در سال‌جاری بر اساس سهمیه ۱۲۰ هزار تنی انواع کودهای کشاورزی که توسط وزارت جهادکشاورزی برای استان همدان درنظر گرفته شد، ۹۴ هزار و ۴۰۰ تن ازته، ۲۰ هزار و ۳۰۰ تن پتاسه و ۶۱۰۰ تن فسفاته است.

وی افزود: از مقدار سهمیه استان، تا ۱۵ آبان ۶۳ هزار و ۴۵۰ تن ازته، ۹ هزار و ۳۷۰ تن فسفاته و ۴۵۳۰ تن پتاسه برای استان تأمین و تدارک شده است.

الیاسی با اشاره به تخصیص کودهای کشاورزی توسط دفتر مرکزی شرکت از پتروشیمی‌ها و مبادی کرمانشاه، لردگان، مرودشت شیراز، ارومیه، عسلویه، بندر امام خمینی(ره) و بندرعباس بیان کرد: عملیات توزیع از پتروشیمی‌ها و مبادی به مقصد استان همدان به صورت شبانه‌روزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌گیرد تا کود مورد نیاز کشت‌های استان به موقع تأمین شود.

وی ادامه داد: براساس سیاست‌های کلی شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های تولیدکننده کودهای کشاورزی، محصولات کودی تولیدی پس از نمونه‌برداری و آنالیز کود در آزمایشگاه مجهز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، در صورتی که استانداردهای لازم را کسب کنند، از طریق کارگزاران و عاملان فروش این شرکت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۶۰۰ تن شامل ۱۶۰۰ تن فسفاته، ۸۰۰ تن پتاسه و ۲۰۰ تن سولفات آمونیوم توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: این کودها طبق سهمیه‌بندی سازمان جهادکشاورزی استان و براساس سامانه پهنه‌بندی و با صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه حمل‌ونقل و پایش توزیع می‌شود.

وی در پایان گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تمام برنامه کودی استان را در اختیار کشاورزان قرار دهد و از کشاورزان و باغداران درخواست داریم تا با ثبت باغ و زمین زراعی خود در سامانه پهنه‌بندی، کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز