خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

بزرگ‌ترین چالش دولت بحثاشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۹۹

از یک‌سو شاغلین به بهانه‌های واهی اخراج می‌شوند و از سوی دیگر جویندگان کار در محرومیت‌های مختلفی اعم از عدم امنیت شغلی که منجر به ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی خواهد شد، قرار دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز بزرگ‌ترین چالش دولت را بحثاشتغال دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا «کریم صادق‌زاده» که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: امروزه خیل بیکاران موجب نگران جدی شده که ضرورت رفع این معضل بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان این‌که در استان ۶۰۳ هزار کارگر بیمه در تمامی سطوح کارگری و ۷۳ هزار کارگر بازنشسته و مستمری بگیر وجود دارد، خاطرنشان کرد: این ارقام با احتساب خانواده‌های آنان به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد که جمعیت آماری قابل توجهی را تشکیل می‌دهد.
صادق‌زاده با اشاره به این‌که بیکاری منشاء بسیاری از ناهنجاری‌هاست، گفت: باید با ترویج و اعتلای فرهنگ کار، توسعه نیروی انسانی در امر آموزش، ارج نهی به نیروی کار، سامان دهی منطقی نظام دستمزد، حرمت نهادن به تولید ملی، ‌ استفاده از تمامی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، ترویج روحیه نشاط و امید در عرصه تولید و سازندگی در جهت رفع معضل بیکاری تلاش کرد.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با انتقاد از قراردادهای موقت کار گفت: در نظامی که سیره نبوی و رفتار علوی سرلوحه کار نظام قرار دارد، شایسته نیست که از طریق قراردادهای موقت کار و گسترش آن در همه مشاغل، نیروی کار مورد استثمار و بهره‌کشی قرار گیرد.
وی ادامه داد: از یک‌سو شاغلین به بهانه‌های واهی اخراج می‌شوند و از سوی دیگر جویندگان کار در محرومیت‌های مختلفی اعم از عدم امنیت شغلی که منجر به ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی خواهد شد، قرار دارند. در این میان دلالان نیروی انسانی در قالب شرکت‌های خدماتی و پیمانی تلخ‌ترین جفا‌ها را بر نیروی انسانی کار کشور تحمیل می‌کنند.
صادق‌زاده یادآور شد: در دولت قبلی با صدور بخشنامه‌ای از سوی دولت، می‌رفت که بساط این پیمانکاران بسته شود، اما متاسفانه با شروع کار دولت جدید و با بخشنامه جدید معاونت راهبردی نیروی انسانی نهاد ریاست جمهوری مجددا شاهد حذف کارگران شرکتی از وضعیت تبدیل استخدامی به شرکتی هستیم.
وی کارگران را ثروت ملی و رکن اصلی چرخه اقتصاد، تولید و صنعت هر کشور دانست و افزود: حفظ و صیانت از نیروی کار و ایجاد نشاط و شادابی در میان این قشر تلاشگر موجب بهره‌وری بیشتر، برقراری عدالت اجتماعی و آبادانی کشور خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته کارگر گفت: هفته کارگر فرصتی برای تبیین مطالبات و مشکلات این قشر تلاشگر است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز