خبرگزاری کار ایران

پس از اظهارات علی جنتی درمورد صدای خوانندگان زن؛

داریوش پیرنیاکان؛ واکنش وزیر ارشاد را به فال نیک گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۱۳

من هرچه در جشن خانه موسیقی گفتم، از سر دلسوزی بود زیرا باید تکلیف مسائل مشخص شود. / علی جنتی انسان شریف و آگاهی‌ست. / او با صراحت تمام تصمیماتش را بیان کرد و موجبات خوشحالی جامعه‌ی موسیقی را در کشور فراهم آورد.

ایلنا؛ داریوش پیرنیاکان؛ عضو سابق خانه‌ی موسیقی ایران؛ که در سخنرانی جشن موسیقی به بیان درد و دل‌هایش نسبت به معضلات موجود در این عرصه پرداخته بود، اعلام نظر جدید وزیر ارشاد را امیدوار کننده و قابل ستایش خواند.

وی با اشاره به موضع‌اش پیرامون آزاد شدن صدای خوانندگان زن به خبرنگار اینا گفت: هرچند برخی از خبرگزاری‌ها و مطبوعات حرف‌های من در جشن خانه موسیقی را تحریف شده منتشر کردند؛ اما قصد و غرض من از آن سخنرانی، رفع مشکلات حوزه‌ی موسیقی توسط مسوولان فرهنگی جدید کشور بود.

پیرنیاکان در مورد اظهارنظر علی جنتی که چندی قبل اعلام کرده است " پخش صدای خوانندگان زن، اگر مفسده برانگیز نباشد، منع قانونی ندارد "، اظهار داشت: واقعا از این بابت خوشحال شدم. هرچند از همان زمانی که آقای جنتی به عنوان وزیر ارشاد معرفی شدند، حضور ایشان را به فال نیک گرفته بودم.

وی ادامه داد: علی جنتی؛ انسان شریف و آگاهی‌ست. او به مسائل مختلف اشراف دارد و من از بابت اعلام نظر اخیرش بسیار سپاس‌گزارش هستم زیرا با صراحت تمام تصمیماتش را بیان کرد و موجبات خوشحالی جامعه‌ی موسیقی را در کشور فراهم آورد.

این آهنگساز پیشکسوت در مورد رویکردش در سخنرانی مراسم جشن خانه موسیقی افزود: من هرچه گفتم، از سر دلسوزی بود زیرا سرانجام باید تکلیف مسائل مشخص شود. نمی‌شود موسیقی و موقعیت آن را کتمان کنیم و بگذاریم به همین وضعیت ادامه پیدا کند و مشکلات در جای دیگر و زمان دیگری سرباز کنند!

وی پیرامون برخوردهای اخیر خانه‌ی موسیقی و مساله‌ی استعفایش ترجیح داد فعلا سکوت کند و به بیان این مطلب بسنده کرد که: به هر حال من ۱۴ سال عضو خانه موسیقی بودم. شاید این اتفاق قرار بود زودتر از این‌ها رخ دهد.

گفتنی‌ست داریوش پیرنیاکان در مراسم جشن خانه‌ی موسیقی، ضمن اشاره به معضلاتی همچون عدم صدور مجوزها و لغو کنسرت‌های موسیقایی، خواستار آزاد شدن صدای خوانندگان زن و پاسخگویی مراجع تقلید نسبت به حرام بودن موسیقی شده بود. اما چند روز بعد خانه‌ی موسیقی اعلام کرد که اظهارات داریوش پیرنیاکان، مطالبات خانه‌ی موسیقی نیستند و ایشان از جانب خود آن حرف‌ها را زده است.

این رفتار که به نوعی حکم خالی کردن پشت یکی از اعضای باسابقه‌ی خانه‌ی موسیقی را داشت، چندان حالت خوش‌آیندی را در اذهان عمومی ایجاد نکرد. اما دقیقا بعداز اعلام این رویکرد از سوی هیات مدیره خانه‌ی موسیقی بود که موجب شد داریوش پیرنیاکان از عضویت در این خانه استعفا داده و به فعلایت‌های ۱۴ ساله‌ی خود در خانه‌ی موسیقی پایان دهد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز