خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیرعامل منطقه آزاد اروند:

220 میلیون دلار صادرات از تولیدکنندگان اروندی در سال گذشته به انجام رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۴۰۸

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه در سال گذشته 840 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم، افزود: از این مقدار، 220 میلیون دلار ساخته‌ها و تولیدات خود متطقه آزاد تجاری اروند بوده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان اینکه منطقه آزاد اروند یکی از بزرگترین مناطق آزاد اقتصادی تجاری کشور است که در استان خوزستان در محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر و جزیره مینو قرار دارد گفت: وسعت منطقه بیش از تقریبا ۳۷ هزار هکتار است و حدوداً بیش از ۳۷ کارخانه مختلف در حوزه‌های مختلف صنایع نفت و گاز، الکترونیک و بسته بندی مواد غذایی در حال حاضر فعال هستند.

وی افزود: مرز شلمچه یک مرز بسیار استراتژیکی برای کشور بوده که در تبادلات اقتصادی ما با عراق و استان بصره ظرفیت بسیار خوبی را برای مبادلات مختلف تجاری و اقتصادی ایجاد کرده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند، گفت: ما سال گذشته بیش از ۸۴۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که بیشتر از ۲۲۰ میلیون دلار تولیدات کارخانه جات مستقر در خود منطقه آزاد بوده، عمده صادرات به کشور عراق انجام شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم باید بتوانیم امسال این رقم را بیش از یک میلیارد دلار برسانیم.

زارعی ادامه داد: امسال منطقه آزاد اروند بین مناطق آزاد فعال کشور رتبه اول را کسب کرد و تا امروز تعداد ۱۳۶ عدد بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف را نیز برای علاقه‌‎مندان تهیه کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته بیش از 52 همت تقاضای سرمایه گذاری در زمینه الکترونیک، ساختمانی، صنعتی، دارویی و... بوده است.

او افزود از دیگر اقدامات که امسال به صورت ویژه بر روی آن متمرکز شده‌ایم موضوعات گردشگری است.

 

حجم ویدیو: ۵۸.۴۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۵۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز