خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس در گفتگو با ایلنا:

65 همت از 102 همت تقاضای سرمایه گذاری در ارس مصوب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۷۸۱

علی نوید، معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد میزان سرمایه گذاری ها در این منطقه در سال 1402 گفت: منطقه آزاد ارس با حضور در نمایشگاه اکسپو 1403 از بسته‌ها و ظرفیت های سرمایه گذاری خود رونمایی کرد، در این مجموعه ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف تعریف شده است، البته سال گذشته نیز ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری تعریف شده بود که در نمایشگاه های مختلف و در موقعیت های گوناگون ارائه شد.

اوافزود: حاصل این بسته ها نزدیک به ۱۰۲ همت تقاضای سرمایه گذاری بود که در منطقه پذیرش کردیم و تا به امروز نزدیک به ۶۵ همت از پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شده است که در مراحل تحویل زمین هستیم.

نوید تصریح کرد:  امسال نیز برنامه توسعه ای را در دست داریم و امیدواریم تا حجم قابل قبولی از سرمایه گذاریها را جذب کنیم.

این مقام مسئول در منطقه آزاد ارس با اشاره به پروژه‌های این منطقه گفت: در حوزه های پتروشیمی، ساخت خودرو محصولات فلزی، گردشگری و حوزه تجاری سال گذشته جذب سرمایه گذار داشته ایم که با پیگیری همکارانم در معاونت اقتصادی امسال این پروژه ها به بار خواهد نشست.

او با بیان اینکه منطقه آزاد ارس منطقه ای خوش آب و هوا برای گردشگری است افزود: این منطقه در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده ارس یکی از پرترددترین مناطق در ایام نوروز است، که در مجموع سال 1402 بیش از ۱۰ میلیون نفر مسافر وارد این منطقه شدند.

او ادامه داد: ارس دارای جاذبه های طبیعی، تاریخی و منطقه ای برای بازارگردی است که در ایام عید پردد است و در ایام نوروز 1403 خودروهای غیر بومی غیر تکراری که وارد این منطقه شدند ۳۰۰ هزار دستگاه بود و نزدیک به یک میلیون و دویست هزار نفر مسافر نیز در بازه یک ماهه از ارس بازدید کردند.

او تصریح کرد: ما امیدواریم در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌ ارس المان‌های شاخص گردشگری مان را نیز متنوع تر کنیم.

 

حجم ویدیو: ۲۳.۱۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۱۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز