خبرگزاری کار ایران

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به کتابخانه ها توسط سازمان منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۶۵۰

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، این سازمان اقدام به خرید میز و صندلی به مبلغ یک میلیارد تومان جهت تجهیز و بروزرسانی کتابخانه های منطقه، نمود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حسین قانعیان پور ضمن اشاره به ضرورت حمایت از طرح های ترویجی در راستای افزایش سرانه مطالعه کتاب در منطقه، اظهار داشت: حمایت از کتاب و کتابخوانی به منظور گسترش فرهنگ در سطح منطقه امری ضروری و مهم است که بطور ویژه در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی افزود: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، این سازمان اقدام به خرید میز و صندلی به مبلغ یک میلیارد تومان جهت تجهیز و بروزرسانی کتابخانه های منطقه نمود و در اختیار مسئول کتابخانه ها جهت توزیع عادلانه قرار داد.

قانعیان پور با بیان اینکه توجه به کتابخوانی اصل و اساس فعالیت های فرهنگی است و بدون اهمیت دادن به این امر موفقیتی در جامعه حاصل نخواهد شد، اذعان داشت: پیرو حمایت از فرهنگ کتابخوانی مدیریت توسعه فرهنگی و هنری با خرید ۴۰ جلد کتاب نفیس شاهنامه و حافظ به مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای محفل ادبی منطقه، نیز تلاش کرد گام دیگری در این حوزه بردارد.

 

کارگاه ادبیات کودک دستیار و کمک آموزشی معلمان در آبادان برگزار شد

قانعیان پور با تأکید براینکه نیازمند فعالیت های فرهنگی و کارهای تشویقی در حوزه کتابخوانی هستیم، خاطرنشان کرد: در ادامه اقدامات معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در توسعه فرهنگ کتابخانی، با همکاری  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،کارگاه «ادبیات کودک دستیار و کمک آموزشیم» ویژه معلمان با حضور «مینا حدادیان» نویسنده کشوری در آبادان برگزار شد .

وی اثرگذاری آموزش ادبیات در مناطق دو زبانه را مهم ارزیابی کرد و افزود: کارگاه معلمان با عنوان «ادبیات کودک دستیار و کمک آموزشی » ویژه معلمان مدرسه ابتدایی «فتح» روستای تنگه یک آبادان برگزار شد.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به کتابخانه ها توسط سازمان منطقه آزاد اروند

قانعیان پور، اظهار داشت: این کارگاه ها با هدف ترویج کتابخوانی و آشنایی کودکان با افسانه های بومی و محلی و آسیب شناسی داستان در مناطق دو زبانه ویژه کودکان و معلمان برگزار شد.

مدیرتوسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: کتاب و مطالعه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی داشته و در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد؛ رشد و توسعه تمدن ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه ای دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی توان به نتیجه دلخواه رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز