خبرگزاری کار ایران

دفاع مقدس نماد پایداری، اقتدار نظام و گنجینه تمام نشدنی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۲۶۲

امام جمعه کیش در نخستین روز از هفته دفاع مقدس؛ این رویداد بزرگ فرهنگی را نمادی از پایداری، اقتدار نظام و مقاومت مردانه ملت بصیر و مجاهد انقلابی عنوان کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل ازمان منطقه آزاد کیش، مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار مطرح شهدا با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مسولان محلی، نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه کیش، روسای ادارت و نهادهای مستقر در جزیره، صبحگاه شنبه یکم مهر به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید همراه با اجرای برنامه گروه سرود دبستان فرهنگ در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در ادامه این مراسم؛ آغاز هفته دفاع مقدس را نشان از صحنه های افتخار آفرینی رزمندگان و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سایه هدایت های حکیمانه امامین انقلاب دانست و افزود: آغاز سال تحصیلی جدید تقارون با آغاز هفته دفاع مقدس به معنای تجدید میثاق و بیعت با شهدا است.

وی، اظهار داشت: حضور پر شور مسولان محلی، نیروی های نظامی و انتظامی، علمای گرامی و عموم مردم در مراسم هفته دفاع مقدس به معنای اعلام بیعت مجدد با خون شهدا و آرمان های امام راحل است.

امام جمعه کیش با اشاره به تقارون آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و حضور پرشور فرهنگیان و دانش آموزان درکنار قبور مطرح شهدا را نشان از ادامه دهندگان راه شهدا دانست و گفت: هفته دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی محسوب می شود و در راستای ترویج فرهنگ دفاع، مقاومت، جهاد و شهادت این مهم باید نسل به نسل منتقل شود.

وی در رابطه با فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس که سبب ترویج اعتماد به نفس و خود باوری در کشور شده است، افزود: خلاقیت ها و فضایل اخلاقی با رشادت های شهیدان، رزمندگان و ایثارگران، آزاداگان و جانبازان رشد پیدا کرده و به الگوی مبارزه با ظالمان و متجاوزان مبدل شده به گونه ای که هیچ کسی جرات تجاوز به به حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با بیان این که 8 سال دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی داشته است، بیان داشت: فرهنگ جهاد، ایثار، فداکاری و شهادت از زمان دفاع مقدس تا کنون ادامه دارد و تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت.

به گفته بی نیاز ایستادگی با صلابت و اقتدار مدافعان حرم، فداکاری برای حفظ امنیت کشور، حراست از ارزش های اسلامی و انقلابی برگرفته و استمرار روحیه جهادی، شهادت طلبی، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در طول 8 سال جنگ تحمیلی بود.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توان نظامی و بازدارندگی که امروز شاهده این ظرفیت ارزشمند در حوزه نظامی هستیم نتیجه فداکاری های رزمندگان اسلام و ادامه راه شهیدان، ایثارگران و همان روحیه جهادی و فداکاری است.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرات جنگ و دفاع مقدس را به عنوان گنجینه تمام نشدنی عنوان کرد که باید برای آیندگان نسل به نسل منتقل شود، گفت: تجلیل از شهدا و رزمندگان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس و همه کسانی که در این مسیر ایثار و فداکاری می کنند و خانواده های معزز این شهدا وظیفه دینی و انقلابی و ملی ما است و همه ما باید این وظایف را به نحو شایسته پیگیری کنیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز