خبرگزاری کار ایران

نقش مهم همدلی و ایجاد سرمایه اجتماعی در برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۹۰۹

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش علاوه بر همدلی و ایجاد سرمایه اجتماعی در برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی نقش مردم جزیره در کنار سازمان، نهادها و جوامع را در ارتقاء فرهنگ مذهبی حائز اهمیت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا؛ رحیم سرهنگی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم و جشن عید سعید غدیر خم که عصر یک شنبه 28 خرداد در دفتر نهاد امام جمعه کیش برگزار شد مهمترین عامل در برگزاری مراسم جشن ها و سوگواری های مذهبی را همدلی و ایجاد سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: هدف ما از برگزاری رویدادهای مذهبی ایجاد تغییر در جامعه به صورت فردی و جمعی است

سرهنگی در ادامه به نقش گروه های مردمی و هیأت های مذهبی در این تغییرات اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل برگزاری همه ساله اجتماع میلیونی پیاده روی اربعین را می توان حضور و شرکت گروه‌های مردمی در شکل گیری این رویداد بزرگ مذهبی دانست. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هیات های مذهبی را به عنوان پیشانی برگزاری مراسم عنوان کرد و افزود: مراسم و جشن های مذهبی باید به واسطه حضور و همدلی گروه های مردمی برگزار شود.

وی با تاکید بر متناسب بودن محل برگزاری جشن عید سعید غدیر با این رویداد بزرگ اظهار داشت: ساکنان جزیره باید در کنار سازمان، ارگان ها و جوامع کیش در برگزاری هر چه بهتر این رویداد بزرگ و ارتقاء فرهنگ مذهبی منطقه نقش مهمی را ایفا کنند. 

رحیم سرهنگی با بیان این که برای ایجاد سرمایه اجتماعی و ارتقا فرهنگ مذهبی در جزیره کیش باید از امروز اقدام کرد افزود: با استفاده از ایده های نوآورانه، المان ها، تبلیغات شهری متفاوت و مناسب با عید سعید غدیر می توان برای گردشگران نیز جذابیت خاصی ایجاد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز