خبرگزاری کار ایران

بیاتیان در نطق میان دستور:

استیضاح حق طبیعی مجلس است

کد خبر : ۱۹۶۶۴۸

آقای رئیس جمهور، کردستان عزیز از لحاظ درصد آرا به جنابعالی دومین استان در کشور بود ولی نه در بحثدیدار با جنابعالی برای مجمع نمایندگان و نه در سفر به کردستان خبری نیست و این واقعا برای ما و مردم کردستان جای سؤال است.

ماینده مردم بیجار ضمن تأکید بر لزوم کاهش و کنترل نرخ تورم در کشور، خواهان توجه بیشتر و پیگیری اشتغال زایی برای مقابله با پدیده مهاجرت در استان کردستان شد.

به گزارش ایلنا، سید محمد بیاتیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، پس از محکومیت جنایات گروه داعش در کشتار شیعیان، سنی ها و کردها در عراق، گفت: جناب آقای روحانی، رئیس جمهور محترم؛ استنباط ما این بود که با آمدن دولتی که تدبیر و امید را سرلوحه برنامه های خود قرار داده، مردم از گرمای تدبیر، امید تازه ای پیدا می کنند، ولی نمی دانستیم که مقرر می فرمایند که برای نلرزیدن حواله جهنم برای آنها صادر کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: فراموش نکرده اید که این مردم و همه آنهایی که نگران مذاکرات هستند شعارشان از ابتدای انقلاب این بوده که می رزمیم، می میریم، سازش نمی پذیریم؛ امروز به عنوان یک فرزند شهید در خانه ملت و از خانواده ۵ شهید دفاع مقدس و از جانب قاطبه ایثارگران اعلام می کنیم می رزمیم، می میریم، سازش نمی پذیریم. یادمان نرفته که چه کسانی جام زهر را به آن پیر سفر کرده نوشاندند. نگرانی ما این است که باز تاریخ تکرار شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آقای رئیس جمهور می دانید ومی دانیم که مجلس نمایی واقعی تر از افکار ملت است زیرا از جزئی ترین مشکلات مردم اطلاع دارند. پس از یک سال از شروع کار دولت، اینکه هر جا می رویم تقصیر دولت قبلی است، دیگر پذیرفتنی نیست. تورم بالاست، مردم در فشارند و این کاملا برای مردم ملموس است. خیلی از خدماتی که خود دولت ارائه می دهد مانند آب، برق، گاز و سایر خدمات حداقل ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است. پس با حرف تورم پایین نمی آید؛ مردم باید لمس کنند و ببینند.

بیاتیان گفت: مردم عزیز، رسانه ها، دانشگاهیان و سیاسیون استیضاح حق طبیعی مجلس است و ابزاری است برای جلوگیری از دیکتاتوری، تصویری زیبا از مردمسالاری دینی پس مسائل اصلی را فرعی نکنیم و از بداخلاقی و تهمت به نمایندگان بپرهیزیم. بگذاریم در پروسه طبیعی کار انجام پذیرد و هر آنچه در آرای نمایندگان ملت بود برای همه قابل احترام است. باز به این اشاره بکنیم که مسئولین دولت این روزها نمایندگان را تهدید می کنند. اینکه می گویند شب نامه، شب نامه نبوده است. در روز روشن با امضا و تأییدیه هیأت رئیسه با امضای فرد منتشر کننده در میز نمایندگان قرار گرفته است و من فکر می کنم به جای فرافکنی دفتر محترم ریاست جمهوری پاسخ بدهد.

نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور، کردستان عزیز از لحاظ درصد آرا به جنابعالی دومین استان در کشور بود ولی نه در بحثدیدار با جنابعالی برای مجمع نمایندگان و نه در سفر به کردستان خبری نیست و این واقعا برای ما و مردم کردستان جای سؤال است.

وی گفت: وزیر محترم نیرو در شهرستان بیجار به عنوان بام ایران ۷۲ روستا فاقد آب آشامیدنی سالم است سد تلوار را به استان های دیگر داده اند و مردم ما از تشنگی جان می دهند، چاره ای بیاندیشید و کاری بکنید. وزیر راه و شهرسازی راه های روستایی شهرستان در حدود ۲۲ درصد آسفالت شده اند. حرکتی کنید و فکری بیاندیشید تا بیش از این مردم از این دیار مهاجرت نکنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر محترم جهاد کشاورزی، کشاورزان به عنوان ولی نعمتان مردم که بار عظیم تولید را بر عهده دارند در حال نابودی هستند، فکری برای آنها بکنید. با این قیمت تضمینی گندم کسی برای ادامه کشاورزی انگیزه ندارد، قیمت های تضمینی را در سال های آینده به واقعیت نزدیک کنید. وزیر صنعت و وزیر کار به فکر ایجاد واحدهای تولیدات صنعتی مبتنی بر بومی سازی، اشتغال در شهرستان بیجار باشید تا بیش از این جوانان نخبه ما مهاجرت نکنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: از وزیر محترم بهداشت و همه پرسنل آن به خاطر کارهای خوبی که انجام داده اند و می دهند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز