خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد

از ضعف آنتن تا ضرورت توجه صداوسیمای مازندران به هنرمندان گلوگاهی

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۰۵۷

در روستاهای بالادست سه روستا دیجیتال و ده روستای بالادست انالوگ دارند این درحالی است که آنتن شبکه های استان های دیگر مانند گلستان و تهران در گلوگاه قوی تر می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مدیرکل و معاونین صداو سیمای مازندران شامگاه روز گذشته در جلسه ای سه ساعته در فرمانداری شهرستان گلوگاه پای صحبت های هنرمندان این دیار نشستند و از نزدیک شنونده انتقادها  و گلایه های آنها بودند.

مدیرکل صداو سیمای مازندران در این جلسه با اشاره به 2000 گویش در استان اظهار داشت:در رسانه استانی صرف گویش مرکز استان مدنظر نیست و سعی برآن است همه شهرستان ها با گویش های متفاوت  در این رسانه توجه شود اگر چه زبان مازندرانی نمی میرد اما نیاز به توجه بیشتر در رسانه دارد.
 
مقدسی با بیان اینکه بناهای تاریخی ، جاذبه های گردشگری ، مفاخر استان باید برای مردم معرفی شوند افزود: هنرمندان باید خود را به رسانه تحمیل کنند تا این استعدادهای پنهان برای مردم آشکار شود.
 
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی مانند طلاق و بیکاری در جامعه ادامه داد: رسانه استانی با فرهنگ سازی و تولید برنامه های تأثیرگذار می تواند نقش مهمی را ایفا کند.
 
فرماندار شهرستان گلوگاه به ضعف آنتن تلویزیونی مازندران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در روستاهای بالادست سه روستا دیجیتال و  ده روستای بالادست انالوگ دارند این درحالی است که آنتن شبکه های استان های دیگر مانند گلستان و تهران  در گلوگاه قوی تر می باشد.
 
محمدرضا تباکی ساخت برنامه های مستند در حوزه های مختلف از گلوگاه را از صداو سیمای مازندران خواستار شد تا این شهر مظلوم شرقی مورد حمایت رسانه استانی قرار گیرد.
 
وی به هنرمندان بزرگ گلوگاهی که رتبه های خوب کشوری را در مسابقات کسب کردند اشاره کرد و ادامه داد: رسانه استانی باید به این استعدادها و ظرفیت های هنری گلوگاه توجه و آن ها را به مردم معرفی کند و درادامه  ایجاد یک دفتر نمایندگی خبری  با تجهیزات موردنیاز را خواستار شد.
 
بابایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه به پتانسیل های خوب جهت لوکیشن  اشاره کرد و افزود: باید طی برنامه هایی سرمایه های فرهنگی و مفاخر بزرگ چون استاد علی بابا عسگری، گروه های موسیقی بومی – محلی و تک نوازی ، نمایشگاه ها و جشنواره هایی مانند جشنواره انجیر گلوگاه به مردم شناسانده  شوند.
 
حجت الاسلام فعالی رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه با بیان اینکه دکل استان های دیگر در گلوگاه نفوذ یافته افزود: این شهرستان با 85 هیات مذهبی که فعالیت های مذهبی در مناسبت های مختلف دارد اما متأسفانه صداو سیمای مازندران به پخش برنامه های مذهبی مانند اعتکاف ، دعای ندبه ، تجمع عاشورا و... توجهی نکرد این در حالی است که استان های دیگر خواستار پخش برنامه های مذهبی شهرستان گلوگاه شدند.
 
در ادامه هنرمندان گلوگاهی نیز به بیان گلایه ها و انتقادهایشان از صداو سیمای استان پرداختند و توجه به شهرستان گلوگاه ، شناساندن مفاخر و هنرمندان ، ساخت مستند از دکل بندان ، معرفی ابنیه و جاذبه های گردشگری ، تشکیل و یا تقویت اتاق فکر صداو سیمای مازندران و حضور نمایندگانی از شهرستان های مختلف در راستای توجه به کل استان و نگاه برابر به تمامی شهرستان ها ، استفاده از نیروی جوان با تفکر نو در سازمان ، تشکیل تیم سوژه یابی و ... را از مدیر کل صدا وسیمای مازندران خواستار شدند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز