خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران

کمبود دارو درمازندران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۰۹

با هماهنگی های به عمل آمده در حال حاضرهیچ کمبود دارویی در استان نداریم / در ایام تعطیلات نوروز ۱۹ داروخانه روزانه و ۳۲ داروخانه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با هماهنگی های به عمل آمده در حال حاضرهیچ کمبود دارویی در استان نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، " محمد آزاد بخت " روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۹ داروخانه روزانه و ۳۲ داروخانه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در هر شهرستان علاوه بر یک داروخانه شبانه روزی یک داروخانه نیز به صورت روزانه به صورت کشیک خدمات ارایه می دهند.

وی با اشاره به اینکه از نظر دارویی هیچ گونه کمبودی در سطح استان نداریم بیان کرد: در تعدادی از داروهای بیمارستانی به صورت جزیی با کمبود دارو مواجه هستیم که پزشکان از داروهای جایگزین برای درمان استفاده می کنند که جوابگوی بیمار می باشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه افرادی که دارای بیماری مزمن هستند داروی خود را همیشه همراه داشته باشند گفت: در صورت فراموشی دارو در این افراد به ظاهر علائمی ظاهر نمی شود اما خطر جان آنها را تهدید می کند
آزاد بخت با بیان اینکه داروها در سفر باید خوب نگهداری شود افزود: قرص یا کپسول از بسته ها خارج نشوند و در صورت امکان در یخچال های مخصوص سفر نگهداری شوند.

وی با تاکید بر اینکه داروها در مورد بیماری مشابه استفاده نشود بیان کرد: در صورت ظاهر شدن بیماری افراد به داروخانه مراجعه کرده و داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی از راه اندازی مرکز اطلاعات دارویی ۱۴۹۰ در این دانشگاه خبرداد وافزود: در این مرکز به سوالات حوزه دارویی پاسخ داده می شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز