خبرگزاری کار ایران

مهلت دو هفته‌ای استاندار مازندران به متولیان نهضت ملی مسکن در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۹۴

استاندار مازندران: متولیان ساخت نهضت ملی مسکن استان ۱۵ روز برای جانمایی زمین در این طرح مهلت دارند.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور عصر امروز در سی و سومین جلسه شورای تامین مسکن تاکید کرد: همه مدیران مکلف هستند تا فعالیت‌های خود در حوزه مسکن را در به صورت روزانه در سامانه داشبورد مدیریتی حوزه نهضت مسکن ثبت کنند.

وی افزود: داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در شهرستان های استان تهیه شده است و فرمانداران موظف به اجرای گزارش هستند.

استاندار مازندران همچنین به فرمانداران شهرستان‌ها مأموریت داد با کمک دیگر دستگاه‌ها ظرف ۱۵ روز آینده زمین‌های ساخت مسکن را تعیین و تکلیف کنند.

وی گفت: ساخت مسکن ملی که جزء تعهدات مجموعه راه و شهرسازی است باید به طرق مختلف و با در اختیار دادن زمین محقق شود.

حسینی‌پور، تامین زمین را مهم‌ترین مشکل در کند شدن اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران در نقاط شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: البته تلاش‌های زیادی برای تحقق این موضوع صورت گرفت اما به نتیجه مناسب نرسیدیم، بنابراین ۵ شهرک استان را به وزارت راه و شهرسازی معرفی کردیم که ۳ شهرک مورد تایید قرار گرفت و ثبت‌نام در حال انجام است.

وی افزود: مقرر شد با هماهنگی دستگاه‌های مختلف زمین‌های تعیین شده در حومه روستاها به بافت شهری الحاق شود. این اقدام می‌تواند امکان مناسب برای رشد مسکن ملی با توجه به محدودیت‌های شهری و شرایط مناسب روستایی فراهم کند.

حسینی پور گفت:  ۱۸ شهرستان تا کنون در تامین زمین برای ساخت نهضت مسکن ملی حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشتند، افزود: متولیان ساخت نهضت ملی مسکن استان ۱۵ روز برای جانمایی زمین در این طرح مهلت دارند.

وی افزود: مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مقرر شد از محل کمک‌های بلاعوض نهاد‌های حمایتی و خودمالکی تامین شد.

استاندار مازندران تاکید کرد: باید پاسخگو عملی شدن تعهد ایجاد شده در طرح نهضت ملی مسکن مازندران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز