خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

پیام‌ کنگره شهدای مازندران باید به عرصه بین‌الملل برسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۶۲۵

استاندار مازندران گفت: با توجه به نقش رزمندگان مازندران در جبهه مقاومت باید پیام کنگره شهدای مازندران را به عرصه بین الملل برسانیم.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز سه‌سنبه در آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس با بیان اینکه کنگره شهدای دیار علویان باید همانند لشکر ۲۵ کربلا خط شکن باشد، گفت: مردمان شهید پرور استان به درستی نشان دادند چگونه شیفته شهدا و قدردان ایثار این مردان خدایی هستند.

وی برلزوم استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری باشکوه کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس استان تاکید کرد و افزود: نمایش اعتلای کمال انسانی در هر جامعه‌ای باتوجه به فرهنگ حاکم و مطالبات شهرووندان ترسیم می‌شود، انتظار می‌رود فرهنگ ناب دفاع مقدس ذیل همین داشته‌های مردمان شریف استان به منصه ظهور گذاشت.

استاندار مازندران جامعه امروز را موفق‌تر از همه ملت‌ها و کشور ها و این امنیت و اقتدار را مدیون شهدا دانست و گفت: حقانیت،‌ راه و آرمان و جهان‌بینی شهدا در هیچ مکتبی مشاهده نمی‌شود باید این سبک زندگی برای نسل نو تبیین شود.

وی افزود: امروز اگر نارسایی‌هایی در جامعه دیده می‌شود برای این است که از راه شهدا دور افتاده‌ایم؛ امروز نیازمند احیای راه و منش شهدا هستیم.

حسینی‌پور به جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: شهدا یکی از مهم‌ترین مولفه‌های امنیت و وحدت کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کنگره باید در سطوح مختلف جامعه تبیین و تبلیغ شود، اظهار امیدواری کرد بااستفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس، سبک زندگی شهدا برای نسل نو معرفی و تبیین شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه این کنگره باید در سطح ملی پیام داشته باشد، ادامه داد:‌ همچنین با توجه به نقش رزمندگان مازندران در جبهه مقاومت باید پیام کنگره شهدای مازندران را به عرصه بین الملل برسانیم.

برگزاری کنگره شهدای در راستای احیای خانواده

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در ادامه این برنامه تجلیل از شهدا و تاثیر گذاری در جامعه را از ابعاد مهم برگزاری کنگره شهید عنوان کرد و گفت: برگزاری این کنگره باید بر جامعه فرهیخته مازنی تأثیرگذاری داشته باشد و این موضوع به مراتب مهم‌تر است.

وی به شیطنت‌های دشمنان در ابعاد گوناگون اشاره و معارضه و مبارزه با خانواده را از شگردهای دشمنان عنوان کرد و افزود: خانواده ی دشمنان روی فروپاشی خانواده برنامه‌ریزی می‌کنند و جایگاه ارزشی زن را تغییر داده و فرهنگ مادی خود را نفوذ می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شهدا برآمده از خانواده پاک هستند، افزود: دشمن برای فروپاشی خانواده‌ها تلاش می‌کند برگزاری کنگره باید در راستای احیای خانواده باشد‌ زیرا خانواده خانه عفاف و حجاب است.

وی بزرگداشت شهدا را تقویت خانواده دانست و افزود: شهدای ما اهل مسجد و نماز جمعه بودند؛ مساجد این خانه امید و ایمان باید حفظ و‌احیا شود.

حجت‌الاسلام لائینی بر تشکیل محله‌های مسجد محوری تاکید کرد وخاطرنشان کرد: اگر این‌مهم محقق شود یعنی به اهداف شهدا جامه عمل پوشاندیم.

وی بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از جمله خانواده تاکید کرد و افزود: باید برای ارواح شهیدان باید به کانون خانواده و مسجد توجه بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: پروژه‌های نیمه تمام المان شهدا باید تمام شود و نشر آثار شهیدان در صدر فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: همه باید در راستای حمایت از ولایت سنگ تمام بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز