خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ثبت احوال آمل:

امسال ولادت در آمل ۸ دهم درصد کاهش داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۵۱

رئیس اداره ثبت احوال آمل از کاهش ۸ دهم درصدی واقعه ولادت نسبت به مشابه سال گذشته در این شهرستان خبرداد.

رئیس اداره ثبت احوال آمل از کاهش ۸ دهم درصدی واقعه ولادت نسبت به مشابه سال گذشته در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا از آمل، سیدعلی هاشمی‌نسب صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال این شهرستان که به منظور ۹۶‌مین سالگرد تاسیس ثبت‌احوال برگزار شد، نخستین ثبت شناسنامه را در سال ۱۲۹۷ بنام فاطمه ایرانی صادره از تهران بیان و عنوان کرد: در آن زمان تنها هویت افراد به نام سه جل بوده که در مازندران تاسیس سال ثبت‌احوال ۱۳۰۶ در شهرهای قائمشهر، بابل، ساری، آمل و تنکابن انجام شد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هویت افراد به شناسنامه جمهوری اسلامی تغییر شده و همچنین دارای کارت ملی شدند، تصریح کرد: هم‌اکنون این نهاد در بخش دیگری صدور شناسنامه مکانیزه را در دستور کار دارد.

هاشمی‌نسب اقدام دیگر این سازمان را صدور کارت هوشمند بیان کرد و گفت: با توجه به پایلوت قرار گرفتن استان قم در این بخش بزودی صدور این کارت در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

رئیس اداره ثبت‌احوال آمل با اعلام اینکه در جهت صدور این کارت تفاهم‌نامه‌ای بین ثبت‌احوال آمل و اداره پست‌ صورت گرفته، اذعان داشت: ساختمان ثبت‌احوال این شهرستان بدلیل قدمت ۷۰ ساله‌اش ظرفیت حجم ارباب رجوع را ندارد بنابراین طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد که اداره پست در جهت صدور کارت هوشمند با این اداره همکاری لازم را داشته باشد.

وی با تاکید براینکه پس از آغاز صدور این کارت هوشمند مردم این شهرستان تا پایان سال ۹۳ دارای این کارت می‌شوند، ابراز داشت: این کارت جوابگوی حدود ۵۱ کارت‌ متقاضیان خواهد بود.

هاشمی‌نسب چارت سازمانی این نهاد را در دو بخش زیرساختی و حاکمیتی بیان و مطرح کرد: براساس آمار ۹ ماهه، شهرستان آمل دارای ۳۷۷ هزار و ۸۳۳ نفر جمعیت است که ۱۹۰ هزار و ۶۰۳ نفر مرد و ۱۸۷ هزار و ۲۳۷ نفر زن هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمعیت شهری این شهرستان ۲۳۳ هزار و ۲۱۴ نفر و روستایی نیز ۱۴۴ هزار و ۶۱۹ نفر است.

وی با بیان اینکه طبق آمار ۹ ماه واقعه ولادت در این شهرستان سه هزار و ۹۴۰ مورد به ثبت رسیده است، افزود: این واقعه مشابه سال گذشته ۸دهم درصد کاهش داشته است.

هاشمی‌نسب با اعلام اینکه واقعه وفات در آمل نسبت به ۹ ماهه سال قبل حدود ۴/۱ درصد رشد داشته، بیان داشت: در این ۹ ماهه سال‌جاری ۱۲۹۰ مورد فوتی در این شهرستان ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز