خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

فرمانداران فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به درستی شناسایی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۷۶۳

استاندار مازندران گفت: فرمانداران باید فرصت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری را به درستی شناسایی و ارائه کنند.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور  در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی، به برگزاری اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مرکز استان اشاره کرد و گفت: این همایش ۱۹ آبان ماه در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش مسئولیت‌ها کاملا مشخص و دستورالعمل کتبی ابلاغ شود، افزود: با پشت میز نشینی نمی‌توان اقتصاد را متحول کرد بلکه باید کارشناسی وارد میدان شد.

استاندار مازندران گفت: این نمایشگاه که قرار است با محوریت دو شهرستان ساری و میاندورود و همکاری اتاق بازرگانی برگزار شود قرار است وزیر اقتصاد نیز در این همایش حضور پیدا کند.

وی افزود: هدف از برگزاری همایش این است بتوانیم حداقل سه هزار میلیارد سرمایه‌گذاری داشته باشیم و خروجی آن ارتقای اقتصادی استان باشد.

حسینی‌پور گفت: اگر فضای کسب و کار با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر در استان مازندران به خوبی فراهم شود؛ می‌تواند در رشد اقتصادی، معیشت خانوارها و کاهش بزهکاری، ناهنجاری و افزایش امنیت عمومی تاثیرگذار باشد.

وی با یادآوری اینکه ۹۰ درصد دستگیرشدگان اغتشاشگران بیکار هستند، تاکید کرد: به طور حتم ایجاد اشتغال سبب افزایش امنیت و ارتقای اقتصادی استان می‌شود.

حسینی‌پور گفت: فرمانداران باید فرصت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری را به درستی شناسایی و ارائه کنند.

شناسایی ۸۲ فرصت سرمایه‌گذاری در ساری و میاندورود

محمدعلی نوبخت فرماندار شهرستان ساری نیز در ادامه به تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری این همایش در مرکز استان اشاره کرد و گفت:نیاز، استقرار و اهلیت سرمایه‌گذار سه اصل مهم در این بخش است که به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است‌‌.

وی با بیان این که برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ساری و میاندرود فرصتی برای توسعه مرکز استان مازندران  است، افزود: تلاش داریم تا به صورت جدی و راسخ در مسیر ارتقای اقتصاد مرکز استان گام برداریم.

فرماندار ساری، اشتغال‌زایی، تولید و ثروت را مهم‌ترین هدف این همایش برشمرد و تاکید کرد: اگر مرکز استان به توسعه‌یافتگی دست پیدا کند قطعا تمام استان نیز بهره‌مند می‌شوند.

نوبخت اعلام کرد: تاکنون ۸۲ فرصت سرمایه‌گذاری در ساری و میاندورود شناسایی شده است.

فرماندار شهرستان میاندورود گفت: ظرفیت‌های بالقوه برای برگزاری این همایش شناسایی شد و تلاش داریم تا به رشد ۸ درصدی که برای استان مازندران تعریف شده است دست پیدا کنیم.

وی این همایش را فرصت مناسب برای ظرفیت‌های این شهرستان دانست که باید بهترین بهره را از آن برد.

رشد ۱۸ درصدی منابع بانکی استان در ۲ ماه

خانعلی رشیدی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های مازندران نیز در این جلسه از رشد حدود سه درصدی منابع بانکی استان از متوسط کشوری خبر داد و گفت : طی ۲ ماهه اخیر متوسط رشد منابع بانکی استان به ۱۸ درصد رسید که این آمار در متوسط کشوری ۱۵ درصد بوده است.

وی از فعالیت ۲۱۳ هزار پایانه فروشگاه‌های استان در بانک‌های داخل استان خبر داد و افزود: طی دو ماه گذشته حساب‌های بانک‌ها از رشد خوبی برخوردار بوده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های مازندران به فعالیت ۷۳۰ شعبه از بانک‌های عضو شورای هماهنگی در استان اشاره کرد و گفت: البته هنوز برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای تولیدی حساب متمرکز در تهران دارند درصددیم تا حساب این واحدها را در داخل استان فعال کنیم.

رشیدی اعلام کرد:بانک ملی در نخستین اقدام خرید حدود هفت هزار و ۳۰۰ تن برنج برای کارکنان بانک ملی کشور را با حساب بانک ملی داخل استان عملیاتی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز