خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:

۱۱۶ پروژه آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در هفته دولت افتتاح می‌شود/ افتتاح کارگاه کارآموزی کشتی سازی صدرا

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۸۴۱

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای مازندران از افتتاح ۱۱۶ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: در هفته دولت واحد کارگاهی شرکت کشتی سازی صدرا در شهرستان بهشهر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید حسین درویشی در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایلنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تبریک هفته دولت با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال رویش آموزشگاه‌های آزاد با تبیین مدل‌های آموزشی و نگاه مردمی شدن بوده است، گفت: به تاسی از این سیاست‌ها، علرغم کمبود منابع مالی و وجود ویروس منحوس کرونا توانستیم اقدامات خوبی را در بخش‌های مختلف رقم بزنیم.

وی اجرای طرح‌های مهارتی برای ایجاد شغل را از رسالت‌های مهم این اداره کل برشمرد و افزود: بر اساس دو شاخص تقاضا و جامعه محور برای ریشه‌کنی بیکاری و نشر مهارت آموزی در استان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۵ گروه هدف آموزش در حوزه فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند از خدمات دهی ۲۰ مرکز آموزش رایگان خبر داد و افزود: سیاست ما در استان آموزش مبتنی بر تقاضا محوری است.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای برغم تلاش‌های چندین ساله هنوز به عنوان سازمان گمنام تلقی می‌شود از این جهت که در وجود خود اهداف زیادی دارد اما در ظاهر نمی‌تواند عملکردهای خود را در جامعه تبیین کند.

درویشی گفت: نیروی کار مهارت دیده در جامعه بسیار نادر است و اگر هم باشند، نمی‌توانند نیاز واحد‌های صنفی و تولیدی ما را تأمین کنند.

وی «پیوست مهارت» را برای پرداخت تسهیلات مهم دانست و افزود: اگر قرار باشد تسهیلاتی پرداخت شود بهتر است مهارت آموختگان در اولویت قرار گیرند.

درویشی با بیان اینکه جوانان با کسب آموزش و بهره‌گیری از خلاقیت و ابتکار می‌توانند بخشی از مشکلات بیکاری و نبود شغل را در جامعه حل کنند، ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌ عنوان پل ارتباطی واحدهای تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی‌ نیروها به توسعه کسب و کار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

نقش مهارت آموزی در تحقق ایجاد ۵۳ هزار شغل در مازندران

وی با بیان اینکه برای سال جاری ایجاد حدود ۵۳ هزار شغل پایدار جدید در حوزه‌های مختلف برای استان هدف‌گذاری شده است، ادامه داد: نقش آموزش‌های فنی و مهارتی در جهت آموزش و بستر لازم برای اشتغال مهم است اگر دستگاه‌هایی که به نوعی در حوزه اقتصاد و اشتغال هم فعالیت می‌کنند برای آموزش مهارتی به این سازمان متصل شوند ؛ بیکاری نباید در استان وجود داشته باشد.

 درویشی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰ هزار نفر در ۱۵ گروه هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند، اعلام کرد که از این تعداد ۷۳ درصد کارجویان فاقد مهارت با آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شدند.

وی از راه‌اندازی ۶۰ مشاغل نو در بخش خصوی، دولتی و دولتی‌خصوصی در استان خبر داد و افزود: امسال ۱۳ «مرکز دانش‌بنیان» در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی از مجوز آموزشگاه آزاد برخوردار شدند.

درویشی همچنین از مجوزدار شدن ۷ «مرکز رشد» در استان خبر داد و گفت: امروزه نیروی انسانی دارای صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های لازم مبتنی بر مهارت‌های موردنیاز مشاغل آینده ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار و بین کارگاهی، ارتقای مهارت باهدف کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی جهت شاغلین، صیانت از نیروی کار و همچنین تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار دارد.

وی به وجود ۱۲۸ مرکز جوار دانشگاهی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: سهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی ۴۱مرکز است.

افتتاح ۱۳ مرکز جوار دانشگاهی در هفته دولت

درویشی از افتتاح ۱۳ مرکز جوار دانشگاهی در هفته دولت خبر داد و افزود که ۲ مرکز مربوط به مرکز استان است.

درویشی افزود: ۹۰ درصد آموزش‌های فنی ویژه مهارت‌آموزان درکارگاه‌های دولتی و ۸۰ درصد آموزش‌های خدماتی هم در کارگاه‌های آزاد استان ارائه می‌شود.

وی به فعالیت هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد در مازندران اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰۰ آموزشگاه آزاد مجوز گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای مازندران از افتتاح ۱۱۶ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: در هفته دولت واحد کارگاهی شرکت کشتی سازی صدرا در شهرستان بهشهر افتتاح می‌شود.

درویشی افزود: طی دو سال گذشته دو سال گذشته ۷۲ درصد فرصت شغلی در حوزه فنی و حرفه‌ای در مازندران ایجاد شد.

وی تاکید کرد که آموزش فنی و حرفه‌ای با تمام توان برای گره‌گشایی از دغدغه بیکاری جوانان در استان تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز