خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد؛

افزایش ۲۳ درصدی غرق شدگان در دریای مازندران/۷۵ درصد غیر بومی بودند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۸۳۵

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۲۳ درصدی غرق شدگان در دریای مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی عباسی از غرق شدن ۷۶ نفر از شروع تا پایان طرح در دریای  مازندران خبر داد و گفت: ۷۲ نفر از غرق شدگان مرد و مابقی زن هستند.

وی افزود: ۷۵ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند و در این مدت شهرستان‌های نوشهر با ۱۳، محمود آباد با ۱۱، بابلسر و عباس آباد هر کدام با ۸ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهرستان‌های جویبار و بهشهر بدون فوتی گزارش شده است.

او ادامه داد: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۳۷، تیر با ۲۹، خرداد با ۸ و شهریور با ۲ مورد به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۷ مورد هستند و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۲۲ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۱۱ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عضو شورای قضایی استان گفت: بیشتر این افراد با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده‌های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند افزود: بیشتر غرق شدگان از قشر جوان، غیر بومی و مسافر هستند لذا به نظر می‌رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز