خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران :

۴۰ دستگاه اتوبوس زائران دانشجویی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۷۵۹

سادات کرمی گفت: دانشجویان دانشگاه‌های استان مازندران در قالب ۴۰ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، سید امیر سادات کرمی بابیان اینکه بعد از دو سال کم توفیقی در اعزام راهیان نور، امسال با پیگیری‌های انجام‌شده و نگاه مثبت دولت، اعزام به اردوهای راهیان نور ازسرگیری شد، گفت: علیرغم پیش‌بینی که ما فکر می‌کردیم استقبال کمی صورت بگیرد، تقریباً ۴۰ اتوبوس دانشجویی به مناطق اعزام شدند که از این تعداد ۷۰ درصد از خواهران و ۳۰ درصد از برادران بودند.

وی افزود: تقریباً از اکثر دانشگاه‌های اصلی، اعزام داشتیم و چتر اعزام‌ها در اکثریت دانشگاه‌ها گسترده بود. حمایت دانشگاه‌ها خوب بود هرچند بعضی از دانشگاه‌ها در بحث مالی دچار معذوریت بودند. از سپاه کربلا استان تشکر ویژه می‌کنیم که در سه روزی که میزبان زائرین بود، شاهد کاهش هزینه چشمگیر در بحث اسکان و تغذیه بودیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران گفت: سازمان بسیج دانشجویی یک برنامه در راستای رویکرد جهاد تبیین و همچنین مقوله پیشرفت و عقلانیت توأم بااحساس، گروه اندیشه‌ورز طراحی کرده است که به‌نوعی مضمون حضور دانشجویان در مناطق و ماهیت یادمان‌ها و عملیات درنهایت تصوری در ذهن دانشجو شکل بگیرد که هم مؤید پیشرفت و پیروزی باشد و هم به‌نوعی هویت‌بخش باشد و همچنین از خلأهای زمانی در اتوبوس برای پاسخ به شبهات استفاده شد. که با استقبال دانشجویان مواجه شد.

وی بابیان اینکه ذهن دانشجویان بسیار پرسشگر و متمایل به شنیدن به حقایق است، افزود: هر وقت با این نگاه دانشجو مواجه شدیم شاهد استقبال فزاینده دانشجوها بودیم. امیدواریم اردوی راهیان نور تأثیر خوبی بر دانشجویان بگذارد. بعد از عید هم برای اردوی راهیان نور به غرب کشور هم برنامه‌ریزی می‌کنیم که اردوی راهیان نور غرب کشور (کردستان و کرمانشاه) هم جز برنامه‌های ابلاغی این سازمان است.

سادات کرمی به فعالیت‌های جهادی دانشجویان در ایام کرونایی اشاره و بیان کرد: سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا عملیاتی در بازه ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ مهرماه تحت عنوان عهد خدمت در دستور کار داشت که در این بازه یک‌ماهه که بازه تعطیلات دانشجویان بود دانشجویان جهادگر با حمایت ما و با استقرار در سه قرارگاه که توسط نهادها هم پشتیبانی می‌شد دانشجوها با تناسبت ظرفیت‌ها در این سه قرارگاه مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دریکی از روستاهای بندپی بابل یک پروژه آب‌رسانی به همت گروه‌های جهادی دانشجویی در حال فعالیت است که کار لوله‌گذاری انجام‌شده است. در قرارگاه بهشهر و بخش هزارجریب هم دانشجویان جهادی در بخش آب‌رسانی، عمرانی و آموزشی مشغول به فعالیت هستند. در بالادست تنکابن هم یک قرارگاه جهادی دانشجویی مستقر است که با همکاری حوزه محلات این کار انجام می‌شود.

سادات کرمی بابیان اینکه نامه‌ای هم مخبر معاون اول ریاست جمهوری به استانداری‌ها ابلاغ کرده مبنی بر حمایت از دوره‌های عهد خدمت است. استانداری جلسه‌ای طراحی کرده که دستگاه‌های مرتبط با گروه‌های جهادی همکاری کنند، ادامه داد: ۳۰ گروه جهادی در این بازه مشغول فعالیت جهادی هستند که در هر گروه بین ۵ تا ۱۵ عضو دارد که حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ دانشجو را درگیر کارهای جهادی کردیم که تلفیق راهیان نور که به جهادی ختم می‌شود یک ماه خودسازی را برای دانشجویان رقم خواهد زد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز