خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

شهرداران در ایجاد المان‌های فرهنگی «شهر طیب» اقدام کنند/ تأکید بر پذیرایی مناسب از مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۲۴

استاندار مازندران گفت: شهرداران در ایجاد المان‌های فرهنگی «شهر طیب» متناسب با هر بافت و آداب‌ورسوم اقدام کنند و می‌توانیم با این راهبرد و رفع مشکلات زیرساختی حدود 400 میلیون نفر از شیعیان نقاط مختلف جهان را در مازندران پذیرایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی ‌پور روز یکشنبه در همایش شهرداران استان مازندران که در استانداری این استان برگزار شد، با یادآوری اینکه، شهرداران در ماه‌های گذشته در اجرای دستور جمع‌آوری زباله در اطراف شهرهای استان خوش درخشیدند، گفت: این رویکرد اساسی برای حفظ محیط‌زیست نباید متوقف شود و به‌صورت مستمر ادامه یابد.

وی افزود: در عید نوروز پیش رو با انفجار جمعیت و حضور قابل‌توجه گردشگران و مسافر در استان مازندران مواجه خواهیم شد و شهرداران از هم‌اکنون نسبت به اجرای کار فرهنگی نریختن زباله و آراستگی شهرها اقدام کنند.

استاندار مازندران گفت: استان مازندران به‌عنوان مقصد گردشگری باید همیشه زیرساخت مناسب برای پذیرایی از گردشگران را داشته باشد و به‌شدت باید با سهل‌انگاری برخی مسئولان شهری که در جمع‌آوری زباله بی‌توجه هستند، برخورد شود.

وی افزود: برای فرهنگ‌سازی از شخصیت‌های برجسته در فعالیت‌های مختلف استفاده شود شعارهای خوب و به‌یادماندنی برای این موضوع در سطح شهر در نظر گرفته شود.

حسینی پور جمع‌آوری زباله را بدیهی‌ترین وظیفه شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: برای انجام این وظیفه منتهی بر مردم نیست؛ این جز اولین وظایف ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: باید فعالیت مدیران به سازندگی و توسعه در مازندران ختم شود و طبق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، برای پایه‌گذاری تمدن نوین ایرانی و اسلامی در تلاش باشیم.

استاندار مازندران بابیان این‌که حکومت در ایران بر پایه نظام مردم‌سالاری دینی استوار است، ادامه داد: ساختن جامعه مطلوب بر اساس این رویکرد ازجمله مأموریت‌های مسئولان است و شهرداران در تحقق این امر نقش مهمی دارند.

حسینی پور گفت: شهرداران در ایجاد المان‌های فرهنگی «شهر طیب» متناسب با هر بافت و آداب‌ورسوم اقدام کنند و می‌توانیم با این راهبرد و رفع مشکلات زیرساختی حدود 400 میلیون نفر از شیعیان نقاط مختلف جهان را در مازندران پذیرایی کنیم

وی ادامه داد: مازندران دارای سه فرودگاه و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد در جذب گردشگر است و باید با عزم همگانی برای پایتخت گردشگری شدن مازندران در تلاش باشیم.

استاندار مازندران افزود: بر ما واجب است و مسئولیت داریم که هیچ مسافری در خیابان‌ها نخوابد و شهرداران نباید بی‌تفاوت از چادرنشینی مسافران در عید نوروز بگذرند و باید حداقل امکانات را برای هم‌وطنان فراهم کنند.

وی آموختن شیوه علمی و استفاده از ابزارهای به‌روز و پیش‌نیاز توسعه شهرهای استان را ضرورت دانست و تصریح کرد: شهرداران در مسیر عمرانی و آبادانی در نقاط مختلف شهری با یکدیگر رقابت کنند.

حسینی پور ایجاد تحول بنیادین در وضعیت کارکنانی سازمان همیاری را مهم دانست و گفت: انتخاب افراد باید بر اساس نیازهای حرفه‌ای آن‌ها باشد.

استاندار مازندران همچنین به شفافیت مالی اشاره کرد و از تشکیل دیوارهای شیشه‌ای خبر داد و گفت: شهرداری‌ها تلاش کنند تا هزینه‌ها را در حوزه‌های مختلف کاهش دهند.

حسینی پور گفت: شهردارانی که بتوانند پروژه‌های قابل قبولی را برای سازمان‌هایشان تعریف کنند از طرح تشویقی برخوردار می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز