خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران مطرح کرد:

تنگ‌نظری‌ها باعث عقب‌ماندگی مازندران شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۶۵۶

استاندار مازندران از وحدت و همدلی به‌عنوان بستر توسعه مازندران دانست و گفت: متأسفانه تنگ‌نظری‌ها و قدرت تخریب بالا موانع توسعه اقتصادی مازندران دوچندان کرد و باعث عقب‌ماندگی استان شده است.

 

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی پور صبح امروز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: اگر امروز در حوزه داخلی و بین‌المللی شاخص امنیت را بسنجیم ایران اسلامی باوجود توطئه‌های دشمنان در اوج اقتدار و امنیت درونی قرار دارد. به برکت وجود انقلاب اسلامی ایران است حریم امنیتی متناسب با صیانت از مرزهای ملی، امروز فراملی شده است و امروز خاک‌ریزهای مرزهای امنیتی ایران به خارج از کشورهای منطقه گسترش‌یافته است.

وی بابیان اینکه مازندران یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشور را به دلیل مواهب الهی داراست حتی نتوانست هم پا و همسو با دیگر استان‌ها به توسعه اقتصادی دست پیدا کند، تشتت و تنگ‌نظری را یکی از موانع توسعه این استان عنوان کرد.

استاندار مازندران گفت: باوجوداینکه مازندران به لحاظ نیروی انسانی باهوش و با تفکر عمیق علمی و انقلابی برخوردار است اما نتوانست در توسعه اقتصادی خودش را پیدا کند.

وی بابیان اینکه قدرت تخریب بالا می‌تواند موانع جدی را در توسعه ایجاد کند، گفت: مبادا برخی از این واگرایی‌ها و تنگ‌نظری‌ها بستر توسعه اقتصادی مازندران را متوقف کند.

استاندار مازندران متذکر شد: نمونه این واگرایی‌ها مربوط به منطقه آزاد بندر امیرآباد بود که با واگرایی از داشتن منطقه آزاد محروم شدیم و این موضوع به تأخیر افتاد.

حسینی پور عدم توسعه اقتصادی را نقاط ضعف کشور دانست و افزود: البته شرایط سخت تحریم در آن بی‌تأثیر نبوده اما همه مشکل هم نیست در اقتصاد ایران نگاه به کدخدا بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با نگاه رئیس‌جمهور که نگاه حاج قاسم سلیمانی را دارد از مرزهای توسعه اقتصادی عبور کرده و شأن ملت ایران را ارتقاء دهیم البته این اتفاق دور از دسترس نیست و می‌توان باهمت همگانی محقق کرد.

استاندار مازندران بابیان اینکه توسعه اقتصادی بدون توسعه سیاسی محقق نخواهد شد، گفت: این استان با توجه به فرصت مهم و تأثیرگذار نیروی انسانی به‌مراتب ممتازتر از دیگر مناطق کشور است باوجود نیروهای انسانی انقلابی و باهوش اما به توسعه اقتصادی دست پیدا نکردیم.

حسینی پور بابیان اینکه فضای مازندران به لحاظ سیاسی بسیار متشنج است، افزود: متأسفانه اصلاً نگاه دین مدارانه در این استان وجود ندارد حداقل این است که اگر دین نداریم آزاده باشیم.

وی افزود: برخی به‌دروغ مسائلی را در فضای مجازی مطرح می‌کنند چرا باید این‌گونه باشد؟ در شرایط فعلی معیشت مردم دغدغه اصلی و اولویت حل این مشکل است. برای تحقق این مهم همکاری همه مدیران ضروری است.

استاندار مازندران از رسانه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین شاخص توسعه خواست نقد منصفانه برای توسعه استان داشته باشند.

وی همچنین در این نشست ضمن قدردانی از زحمات حسین حسن نژاد معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، از روح‌الله سلگی به‌عنوان نیرویی جوان و نخبه یادکرد و گفت: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی یک جایگاه بسیار مهم است که زمینه توسعه اقتصادی را می‌تواند مهیا کند.

حسینی پور افزود: ظرفیت نیروی انسانی مازندران فوق‌العاده است و بچه‌های مازندران در سطح ملی زیاد هستند، اما پاسخ این را که چرا ما در این معاونت به یک نیروی انسانی غیربومی رسیده‌ایم، باید در عدم همگرایی دید.

استاندار مازندران گفت: ما سه گزینه بومی را برای معاونت سیاسی داشتیم، اما بشدت نیروهای درون استان نسبت به این سه گزینه حساسیت بالایی ایجاد کردند. ما با این نگاه که بتوانیم در عرصه سیاسی همه را گرد هم بیاوریم از این شخصیت ملی غیربومی بهره گرفته‌ایم.

روح الله سُلگی که با پیشنهاد استاندار مازندران و با حکم وزیر کشور چند روز پیش به عنوان معاون جدید سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری منصوب شده بود ، امروز پنجشنبه طی نشستی در استانداری معرفی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز