خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

گفتمان قالب در حوزه‌های علمیه تربیت نیروهای انقلابی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۵۰۱

نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام‌جمعه ساری گفت که رویکرد اصلی و گفتمان قالب در حوزه‌های علمیه تربیت نیروهای انقلابی و ولایی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه مازندران گفت: در حوزه‌های علمیه، طلاب باید انقلابی و ولایی تربیت شوند تا نسبت به اتفاقات مهم و روز جاری کشور بی‌تفاوت نباشند.

وی بابیان اینکه تمام دشمنان قصد دارند با اجرای توطئه‌های مختلف، طلاب کاری به‌نظام نداشته باشند و تنها به امور دینی خود بپردازند، افزود: بی‌تفاوت بار آوردن طلاب در حوزه‌های علمیه خود مقدمه‌ای برای بدبین شدن به‌نظام و درنهایت مخالفت کردن با اصل نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به اینکه استکبار جهانی همواره در تقابل با انقلاب ایران اسلامی است، گفت که تربیت روحانیون انقلاب و ولایی علاوه بر پاسداری از ارزش‌های اصل نظام، گامی مهم و مؤثر برای مقابله با توطئه‌های سازمان‌یافته دشمنان است.

امام‌جمعه ساری بر لزوم تربیت و پرورش طلاب در حوزه‌های علمیه با ۲ رویکرد علمی و تحلیلی تأکید کرد و افزود: استادان حوزه‌های علمیه نیز باید متناسب با شرایط موجود، نسبت به افزایش سطح معلومات و تقویت علمی خود اقدام کنند.

آیت‌الله لایینی بابیان این‌که مدیران حوزه‌های علمیه استان باید برنامه‌های تکمیلی و تربیتی خود را در تربیت طلاب انقلابی و ولایی ارائه دهند، افزود: مدرک محوری در حوزه‌های علمیه جایگاهی ندارد بلکه چیزی که دارای اهمیت است علم محوری که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیز در حوزه‌های علمیه برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی تأکید کرد و گفت که این‌یک ضعف است که زیرساخت‌های موردنیاز کارهای پژوهشی در حوزه‌های علمیه فراهم نباشد.

امام‌جمعه ساری با اشاره به تعطیلی کلاس‌های درس در پی همه‌گیری ویروس کرونا، گفت که کلاس‌های حوزه علمیه اگر باکیفیت و اثربخشی زیادی برگزار شود، تمام کمبودهاِی آموزشی به‌ویژه در هنگام تعطیلی کلاس‌های درس جبران می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز