خبرگزاری کار ایران

مسئولان ارشاد از نویسندگان بومی حمایت کنند

یک ناشر کتاب گفت: مسئولان ارشاد از نویسندگان بومی حمایت کنند و ناشرین را نیز ترغیب کنند.

اکبر رضایی ناشر کتب" اردیبهشت جانان" که در نمایشگاه کتاب لرستان حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: امسال نمایشگاه کتاب با ویژگی‌های خاصی برگزار شده است و از نظر مکانی نیز بسیار عالی است.

وی با بیان اینکه همکاری پرسنل ارشاد اسلامی با ناشرین، نظم و انضباط و.. نیز در این نمایشگاه ستودنی است، اظهار داشت: متاسفانه خرید پایین کتب چالش مهمی است که ناشرین همواره با آن مواجه هستند.

وی افزود: در این راستا رسانه ها و صدا و سیما می توانند با اطلاع رسانی بیشتر مردم را به خرید کتاب ترغیب نمایند تا در چند روز باقیمانده به ناشرین خصوصا ناشرین غیر بومی حاضر در نمایشگاه کمک شود.

به گزارش ایلنا، دهمین نمایشگاه کتاب لرستان با طراحی مناسب فضای نمایشگاه و مکان مناسب در حال برگزاری است.

دانشگاه علوم پزشکی در اقدامی مناسب از روز شنبه بن خرید کتاب را بین دانشجویان خود توزیع کرده تا میزان فروش کتب پزشکی نیز بالا رود.

بازدید استاندار لرستان و معاونینش، نماینده ولی فقیه در لرستان و مسئولین ارشد استان، برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب، اجرای مراسم معنوی متناسب با ماه محرم (تعزیه)، رونمایی از چند جلد کتاب تازه منتشر شده از جمله برنامه‌های انجام شده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه سراسری با حضور 300 ناشر شناخته شده کشور در 220 غرفه از 11 تا 16 مهر ماه در محل مصلی خرم آباد برپا شده است.

لازم به ذکر است در این نمایشگاه ناشران متعدد و شناخته شده ای همچون نشر" اردیبهشت جانان"  با 11 سال سابقه در امور چاپ و نشر با ارائه 150 عنوان کتاب در زمینه های ادبیات، رمان، تاریخی، علمی و پزشکی و "انتشارات گل آذین" به عنوان ناشر تخصصی حوزه های علوم اجتماعی، مطالعات زنان و ادبیات با مترجامان به نامی همچون علی عبداللهی، اسدالله امرایی، قاسم صنعوی، افشنگ مقصودی، زهرا رهبانی و مهدی غبرایی و کارهای تالیفی از نویسندگانی همچون فریبرز رئیس دانا، عباس محمدی اصل و نیره توکلی حضور دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 الی 12 و 15:30 الی 20:30 با مراجعه به مصلی خرم‌آباد از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

گفت‌وگو از سجاد آریان پور

کد خبر : ۴۱۷۳۳۵