خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد؛

راه‌آهن دورود - خرم‌آباد بعد ۳ سال روی ریل سازندگی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۵۰۸

هوشنگ بازوند گفت: پروژه زیربنایی راه آهن دورود - خرم آباد در سایه تلاش ها و پیگیری های انجام شده، بعد از یک وقفه سه ساله روی ریل سازندگی قرار گرفت و عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز شد.

استاندار لرستان گفت: پروژه زیربنایی راه آهن دورود - خرم آباد در سایه تلاش ها و پیگیری های انجام شده، بعد از یک وقفه سه ساله بر روی ریل سازندگی قرار گرفت و عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز بکار رسمی این پروژه مهم عمرانی در استان، افزود: این پروژه در سال ۹۰ غلیرغم نداشتن کار مطالعاتی و کارشناسی با حضور رییس جمهور وقت در استان کلنگ زنی شد و به همین دلیل در طول سه سال گذشته هیچ اقدام و عملیات اجرایی مفید و موثری در زمینه احداثاین پروژه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه با تلاش ها و پیگیری های انجام شده، قرارداد رسمی و کارشناسی پروژه مهرماه سال گذشته نهایی و ابلاغ شد، اظهار کرد: با نهایی شدن قرارداد پروژه و انجام فعالیت های مطالعاتی و کارشناسی، عملیات اجرایی این طرح به صورت رسمی با حضور قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان مجری طرح آغاز شده است.

استاندار لرستان گفت: برهمین اساس، پروژه راه آهن دورود - خرم آباد به طول ۱۱۴کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان ظرف مدت چهار سال اجرا و تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم و پیش بینی شده برای اجرای این طرح تا مرحله ریل گذاری ۴۷۰ میلیارد تومان است که طرح توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار انجام می شود.

بازوند اظهار کرد: براساس طرح مطالعاتی و نقشه تهیه شده، این پروژه در قالب شش قطعه توسط مهندسین مشاور تقسیم بندی و عملیات اجرایی آن نیز با ایجاد و تجهیز کارگاه توسط مجری طرح در یکی از قطعات مسیر موردنظر آغاز شده است.

استاندار لرستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه در یکی از قطعات به طول ۲۶ کیلومتر در حوزه شهرستان خرم آباد با و تجهیز کارگاه و استقرار ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین موردنیاز آغاز و درحال انجام است.

به گفته وی، درهمین زمینه در جلسات و نشست های کاری که با پیمانکار، مجری و مشاوران پروژه برگزار شده، اقدامات لازم برای رفع موانع و مشکلات پیش رو با هدف تسریع در روند اجرا و بهره برداری به موقع این پروژه انجام شده است.

وی افزود: دراین زمینه با توجه به نقش حیاتی و مهمی که این پروژه ریلی در روند رشد و توسعه همه جانبه استان لرستان دارد، دستگاههای اجرایی استان موظف به همکاری و همراهی مطلوب با مجریان پروژه با هدف تسهیل روند کار و سرعت بخشی اجرای پروژه هستند.

بازوند اظهار کرد: راه آهن دورود - خرم آباد در مجموع دارای هفت ایستگاه با احتساب دو ایستگاه تشکیلاتی در ابتدا و انتهای مسیر است که در طول مسیر ۱۱ هزار و ۷۴۰ متر تونل برای اجرای خط ریلی حفر خواهد شد.

استاندار لرستان افزود: ۲۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح و همچنین ۱۷ پل با یک هزار و ۶۶۵ متر طول از دیگر مشخصات این پروژه ریلی مهم و زیرساختی در استان است.

وی با اشاره به اینکه سرعت حرکت قطار باری در این مسیر ریلی ۱۰۰ کیلومتر و قطار مسافربری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است، گفت: درحال حاضر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی محدوده مسیر اختصاص داده شده و کارگروهی نیز برای اجرای این طرح و تملک اراضی محدوده تشکیل شده است.

استاندار لرستان افزود: محل تامین اعتبار اجرای این پروژه درآمدهای حاصله از فروش سهام شرکت فولاد خوزستان است و برهمین اساس اعتبارات موردنیاز این طرح به صورت متناوب و در دوره های مشخص از همین محل تامین و پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نقشه اجرایی دیگر قطعات این مسیر ریلی(۵ قطعه دیگر) در حال تهیه است، اظهار کرد: دراین زمینه یک قطعه ۲۳ کیلومتری نیز برای اتصال خط آهن دورود - خرم آباد به بروجرد نیز مدنظر است که نقشه مطالعاتی و اجرایی آن نیز از سوی مشاورین و مجری طرح تهیه خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز