خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان مطرح کرد؛

طلب ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی شرکت گاز لرستان از مشترکان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۷۶۶

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: این شرکت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مشترکان استان طلب دارد.

به گزارش ایلنا، کرم گودرزی در نشست با خبرنگاران، متوسط ضریب نفوذ گازرسانی در کشور را ۸۶ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: از مجموع ۳۳ شهر لرستان ۳۱ شهر گازرسانی شده و ضریب گازرسانی شهری با بیش از ۴۲۹ هزار مشترک معادل ۹۹.۹ درصد است.

وی تعداد مشترکان گاز روستایی در لرستان را بیش از ۱۸۰ هزار مورد برشمرد و افزود: ضریب نفوذ گازرسانی در ۲ هزار و ۴۲۹ روستای واجد شرایط گازرسانی استان، ۹۷.۴۵ درصد است که ۳۵۲ مورد از این روستاها طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم گازرسانی شده اند و ضریب نفوذ این خدمت در استان از ۹۱.۷ به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: شاخص اعلام شهر یا استان سبز از نظر گازرسانی، دستیابی به ضریب نفوذ بالای ۹۵ درصد است که لرستان سال ۱۴۰۰ به این مهم دست یافته و تمامی شهرهای آن بجز دلفان و چگنی نیز شهرستان سبز هستند.

گودرزی همچنین گفت:‌ ۳۵۲ روستا و ۸۴۵ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی لرستان طی ۲ سال گذشته فعالیت دولت سیزدهم گازرسانی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری و ۲۳ هزار مشترک جدید روستایی نیز جذب شده است.

وی با اشاره به طلب ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی شرکت گاز لرستان از مشترکان اظهار داشت: این مدت یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر خط لوله تغذیه، توزیع فلزی و پلی اتیلن گاز اجرا ، ۲۴ ایستگاه تقلیل فشار احداث و بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ علمک نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: اقدامات شرکت گاز به دورترین و محروم‌ترین مناطق لرستان رسیده و جذب بودجه پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریالی سال گذشته با تحقق ۱۰۵ درصدی، عمدتا برای ایجاد این زیرساخت ها صورت گرفته است.

گودرزی همچنین اضافه کرد: گازرسانی به سه هزار و ۸۶۵ خانوار ساکن در ۱۱۳ روستای استان به عنوان مصوبه سفر آذرماه ۱۴۰۰ رییس جمهور در همان سال نخست اجرایی و برای انجام آن یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی تعداد مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان در حوزه گازرسانی را پنج مورد عنوان کرد و افزود: گازرسانی به واحد تولیدی و اقتصادی آهک صنعتی هیدراته پلدختر نیز با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال اجرایی و در این راستا گاز مورد نیاز کارخانه با انشعاب خط ششم سراسری تامین و ایستگاه تقلیل فشار نیز راه اندازی شد.

مدیر عامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: تفاهم نامه مصوبه لوله کشی گاز منازل تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی لرستان نیز به عنوان نخستین استان منعقد و ۸۳۳ خانوار جهت گازکشی منازل تعیین شد که تاکنون سازمان بهزیستی استان بیش از ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال پیش پرداخت دریافت کرده و کمیته امداد نیز صورت وضعیتی به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال ارائه کرده است.

گودرزی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم برای مصوبه گازرسانی منازل مددجویان تامین شده است، اضافه کرد: تسریع در اتمام گازرسانی به شهر " شول آباد" الیگودرز مصوبه مورد تاکید رییس جمهور و شرکت ملی گاز است که اکنون بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد و تا قبل از مهرماه امسال آماده بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: پیمانکار قبلی این پروژه به دلیل قصور و کوتاهی، خلع ید شد و این طرح هم اکنون با پیش بینی بهره مندی سه هزار و ۵۵۵ نفر در قالب یک هزار و سه خانوار ساکن در ۴۴ نقطعه جمعیتی مسیر اجرای طرح در حال انجام است و در مراحل نهایی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: طرح گازرسانی به شهر جدید تیتکان بزنوید الیگودرز نیز از دیگر مصوبات سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان در ۲ فاز جداگانه و با مجموع اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است و خرداد سال آینده آماده بهره برداری می شود تا با تحقق این مهم، ۴۱۵ خانوار مستقر در این محور از نعمت گاز بهره مند و تمامی ۳۳ شهر لرستان از خدمت گاز برخوردار شوند.

گودرزی همچنین با اشاره به تاکید و شعار دولت مبنی بر محرومیت زدایی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون گازرسانی به ۷۵ روستا و ۷۸ واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی با اعتبار ۸۹۰ میلیارد ریال انجام و در این راستا ۲۵۰ کیلومتر خطوط فلزی و پلی اتیلن احداث شد.

وی اضافه کرد: احداث مرکز اداری منطقه ۲ خرم آباد در مدت ۶ ماه کمتر از زمان تعیین شده، احداث ساختمان اداری اشترینان، بازسازی کامل و بهره براداری انبار کالا و اتمام مقاوم سازی ساختمان های نواحی گازرسانی ازنا و نورآباد تا پایان مهرماه امسال نیز از جمله اقدامات زیرساختی و تجهیزاتی شرکت گاز استان از سال گذشته تاکنون بوده است.

وی تصریح کرد: سهم گاز در سبد انرژی مصرفی لرستان ۷۰ درصد می باشد و با توجه به صنعتی نبودن این استان، بیشترین حجم مصارف مربوط به مشترکان خانگی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز