خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

هیجان بازار طلا فروکش کرد/ کاهش قیمت طلا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۰۲۲

قیمت هر گرم طلای 18 عیار با کاهش نرخ دلار و انس جهانی کاهش پیدا کرد.

محمد کشتی‌آرای در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت بازار طلا پس از عقب رفت نرخ دلار اظهار داشت: شاهد کاهش التهاب بازار طلا هستیم و همچنین انس جهانی هم نسبت به روز گذشته 32 دلار کمتر شد و همین کاهش نرخ  انس جهانی بر بازار طلا هم اثر گذاشت.

وی ادامه داد: با تغییر وضعیت بازار ارز و کاهش قیمت دلار شاهد کاهش تقاضای خرید طلا و سکه در بازار هستیم و به ویژه تقاضای خرید برای سرمایه گذاری کمتر شده است. مردم برای سرمایه گذاری معمولا نسبت به خرید سکه و طلای کارکرده و دست دوم اقدام می‌کنند که در این مدت تقاضا برای این موارد کاهش پیدا کرده‌است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با کاهش هیجان در بازار تقاضا برای خرید هم کاهش پیدا کرده است و وقتی تقاضا بالا می‌رود حباب سکه و طلا هم بالا می‌رود اما امروز شاهد کاهش مراجعات برای خرید هستیم.

کشتی‌آرای درباره قیمت طلا و سکه در بازار با توجه کاهش نرخ انس جهانی گفت: سکه تمام با تاخیر از نرح انس جهانی تاثیر می‌پذیرد و الان با همان قیمت روز گذشته یعنی 43 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رود اما نیم سکه نسبت به دیروز 100 هزار تومان کاهش قیمت دارد و همچنین هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 30 هزار تومانی امروز 3 میلیون و 660 هزار تومان معامله می‌شود.                  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز