خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان قم خبر داد؛

ایمن سازی دهانه بیش از ۷۰ دستگاه پل در آزادراه قم-تهران

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان قم اعلام کرد: عملیات ترانشه برداری و تعریض بخشی از مسیر، در جاده قدیم قم-تهران در مراحل پایانی است.

به گزارش ایلنا از قم، اکبر نوروزپور گفت: در راستای ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز، دهانه بیش از ۷۰ دستگاه پل در آزادراه قم-تهران ایمن سازی شد. 

وی افزود: با توجه به اینکه آزادراه قم-تهران از نظر حجم تردد، سومین محور ترافیکی کشور می‌باشد نگهداری و تامین ایمنی آن از جایگاه خاصی برخوردار می‌باشد. 

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان قم به تعداد زیاد پلهای واقع در این مسیر اشاره و خاطرنشان کرد: ایمن سازی دهانه این پل‌ها از مدت‌ها قبل با ایجاد خاکریز با مصالح خاکی، بالغ بر چهارده هزار متر مکعب، در مقاطع متصله با محور آغاز شد که با توجه به شرایط مساعد جوی بیش از ۷۰ دهانه از آن‌ها ایمن سازی صورت گرفت. 

نوروزپور در ادامه به عملیات ترانشه برداری و تعریض مسیر در محور قدیم قم-تهران پرداخت و توضیح داد: در راستای رفع نقاط حادثه خیز و افزایش سطح دید رانندگان عملیات ترانشه برداری و تعریض قطعه‌ای از مسیر در این محور که اختصاص به تردد خودروهای سنگین دارد و دارای سابقه چندین تصادف بوده، آغاز شده که هم اینک در حال اجرا و در چند روز آینده به اتمام می‌رسد. 

وی تاکید کرد: تمامی عملیات بارگذاری و اصلاح مسیر به صورت امانی و در قالب استفاده از عوامل و امکانات این اداره می‌باشد. 

نوروزپور به اجرای عملیات اصلاح شانه راه در آزادراه قم-تهران اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به مرغوبیت تراشه تراشه آسفالت جهت اصلاح شانه راه مقادیر قابل توجهی از تراشه حاصل از پروژه‌های بهسازی بدین منظور اختصاص یافت. 

وی در پایان طول شانه اصلاح شده راه در محور آزادراه قم-تهران را بالغ بر ۱۸ کیلومتر برآورد کرد.

کد خبر : ۳۴۱۶۴۷