خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبرداد:

ذخیره سازی ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۲۶

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین از ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن گندم بیش از نیاز و مصرف سالانه در استان قزوین خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی مظهری در نشست هماهنگی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان قزوین اظهار کرد: ۱۸۰ هزار تن گندم در استان قزوین ذخیره سازی شده است که از این میزان ۳۰ هزار تن بیش از نیاز و مصرف سالانه استان در بخش نان و غیر صنعتی است و همچنین استان قزوین در ذخیره سازی گندم نسبت به مصرف خود جزو استان های برتر کشور به شمار می رود. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه بخشی از گندم ذخیره سازی شده در استان وارداتی هستند اما عمده آن مربوط به برداشت امسال است، افزود: پیش‌بینی می شود با ادامه کار خرید تضمینی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تن دیگر به حجم ذخیره سازی گندم در استان اضافه شود.

مظفری بیان کرد: تاکنون ۱۷۰ هزار تن گندم به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری شده که البته از این میزان ۱۶۲ هزار و ۶۰۰ تن در سامانه ثبت شده و سایر به دلیل نقص مدارک هنوز به ثبت نرسیده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا شهریور ماه بتوان در خرید تضمینی گندم به عدد تعهد شده که ۲۲۰ هزار تن است دست پیدا کنیم و یا به نزدیک آن برسیم.

این مسئول یادآور شد: از پیک و دوران اوج خرید تضمینی گندم در استان قزوین عبور کرده ایم و با تمهیدات انجام شده نگرانی جدی بابت خروج گندم از استان وجود ندارد.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، ۲۱ مرکز فرآیند خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان قزوین را برعهده دارند.

مظفری اضافه کرد:  امسال برداشت ۳۳۵ هزار تن گندم از مزارع استان قزوین پیش‌بینی می‌شود، که قرار شده ۲۲۰ هزار تن از این مقدار به صورت تضمینی خریداری شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز