خبرگزاری کار ایران

معاون آب منطقه‌ای استان:

انسداد چاه‌های فرم پنج شهرستان قزوین پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۰۳

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با اقدامات صورت گرفته توسط گروه انسداد این شرکت از سال 98 تاکنون با همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی تمام چاه‌های فرم 5 شهرستان قزوین پر و مسلوب المنفعه شد.

به گزارش ایلنا، سینا جمشیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد 154 حلقه چاه فرم 5 شناسایی و ثبت شده در بانک‌های اطلاعاتی شرکت آب منطقه‌ای قزوین که پس از بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های تخصصی مشمول قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه نشدند، پس از اخذ احکام قضایی از سال 98 تاکنون پر و مسلوب المنفعه شده و بدین ترتیب پرونده چاه‌های فرم 5 شهرستان قزوین بسته شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین افزود: با این اقدام زمینه صرفه جویی حدود 23 میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی فراهم شد.

وی در خصوص چاه‌های فرم یک نیز تصریح کرد: در همین بازه زمانی از مجموع 77 حلقه چاه فرم یک موجود در سطح شهرستان قزوین تعداد 6 حلقه چاه پر و مسلوب المنفعه و 30 حلقه چه نیز مشمول دریافت پروانه بهره‌برداری شده است.

این مسئول اضافه کرد: در دوره زمانی یاد شده علاوه بر انسداد چاه‌های فرم 5 و تعیین تکلیف چاه‌های فرم یک تعداد 192 حلقه چاه غیرمجاز جدیدالحفر نیز کشف که با انجام اقدامات قضایی و همراهی نیروی انتظامی این تعداد چاه نیز با حجم صرفه جویی 2.5 میلیون مترمکعب پر و مسلوب المنفعه شد.

وی یادآور شد: از مجموع یک‌هزار و 703 حلقه چاه غیرمجاز فرم 5 شناسایی شده در سطح استان در قالب قانون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه مصوب سال 1389 تاکنون 1356 حلقه چاه (معادل حدود 80% کل) تعیین تکلیف شده است و اقدامات شرکت آب منطقه‌ای قزوین در این خصوص تا تعیین تکلیف تمام چاه‌های فرم 5 و 1 با جدیدت تمام ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز