خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان:

فرصت‌های صادراتی قزوین به بازرگانان اقلیم کردستان عراق معرفی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۴۱۶

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: در دو روز از نمایشگاه فرصت‌های صادراتی استان قزوین، هیأت تجاری ۱۰ بازرگان از منطقه اقلیم کردستان عراق در استان حضور پیدا می‌کنند و سعی شده زمینه فعالیت تجار با واحدهای صنعتی حاضر در نمایشگاه همخوانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان قزوین، صبح امروز در سالن اجتماعات نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد.

احمدخورگامی در این نشست گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف همکاری داشته‌، اولین نمایشگاه فرصت‌های صادراتی استان نیز با مشارکت این نهاد برگزار خواهد شد که ۲۱ شهریور با حضور سفیر صربستان و نماینده اقلیم کردستان در ایران بازگشایی می‌شود و تا ۴ روز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین بیان کرد: برگزاری تخصصی‌تر این نمایشگاه با تمرکز صادرات به عراق و روسیه برای سال آینده هدف‌گذاری شده است.

این مسئول ادامه عنوان کرد: حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه مشمول یارانه و رایگان است و این حضور برای واحدها فرصتی فراهم می‌کند تا بازار جدیدی پیدا کنند.

حضور ۳۵ مشارکت‌کننده در نمایشگاه فرصت‌های صادراتی قزوین

مدیرعامل شرکت آرمان تجارت فردای ماندگار و مجری برگزاری نمایشگاه هم در این نشست گفت: ۳۵ مشارکت کننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که تعدادی از آن‌ها خارج از شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

براتی ادامه داد: علاوه بر تجار خارجی با همکاری اتاق بازرگانی، از اتاق‌های بازرگانی و تجار سایر استان‌هل و همچنین ازرشرکت‌های صنعتی استان‌های همجوار هم برای حضور و بازدید از این نمایشگاه دعوت شده که می‌توانند بستری برای سفارش و صادرات باواسطه باشند.

وی عنوان کرد: همچنین در زمان برگزاری نمایشگاه چند شرکت بازرگانی فعال در استان را به صورت پاویون خواهیم داشت تا با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه رایزنی انجام دهند، چند برنامه جانبی مانند نشست‌ها در حوزه نحوه گرفتن کارت بازرگانی و صادرات هم برگزار می‌شود.

استفاده از ظرفیت‌های مختلف صنایع استان برای حضور در نمایشگاه

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم در این نشست گفت: برای این نمایشگاه سعی شده در زمینه‌های مختلف از ظرفیت صنایع استان استفاده شود که صنایع غذایی، کشاورزی، بهداشتی و شوینده، سرامیک و ساختمانی و دانش بنیان ازجمله آن‌ها هستند.

احمد شایان ادامه داد: در صنایع کوچک استان حدود ۱۵۰ واحد صادرکننده داریم کخگه حدود ۹۰ مورد در داخل شهرک‌های صنعتی استان قرار دارند.

وی عنوان کرد: فولاد، شوینده‌ها و هیدروکربن‌ها بیشترین موارد صادراتی و عراق و افغانستان بیشترین کشورهای مقصد استان هستند.

اولین نمایشگاه تخصصی فرصت‌های صادراتی استان قزوین از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه و در ساعت‌های ۱۶ تا ۲۲ در محل دایمی نمایشگاه‌هاس بین‌المللی استان قزوین فعال خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز