خبرگزاری کار ایران

در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح شد؛

راه‌اندازی رشته مهندسی شتابگر ذرات در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۹۷۱

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: از مهرماه سال جاری، دانشگاه میزبان دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مهندسی شتابگر ذرات است که برای اولین بار در کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، سیدعلی قاسم‌زاده در دیدار با رئیس ساطمان انرژی اتمی گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین مساحت قابل توجهی از مرغوب‌ترین زمین‌های خود را در اختیار ابرپروژه چشمه نور و پروژه رودترون قرار داده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: از جمله اقدامات مهم دانشگاه کسب مجوز و تاسیس رشته مهندسی شتابگر ذرات برای اولین بار در سطح کشور در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) است.

وی گفت: با توجه به قرارداد منعقد شده در سال ۱۳۹۳ و انجام تعهدات دانشگاه، انتظار عمل به تعهدات سازمان انرژی اتمی از جمله سهیم بودن در سود پروژه، در اختیار گذاشتن آزمایشگاه‌های تخصصی و خطوط باریکه برای امور آزمایشی، آموزش نیروهای بومی دانشگاه برای کار با دستگاه رودوترون و اشتغال نیروی انسانی بومی و متخصص معرفی شده توسط دانشگاه در سایت رودوترون هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه و قرارداد بین، در آینده نزدیک سفری به استان قزوین خواهم داشت و از روند پروژه چشمه نور و همچنین بازدیدی از امکانات دانشگاه حضرت امام (ره) در دستورکار برنامه‌های سازمان است.

محمد اسلامی بیان کرد: در نظر داریم تیمی متشکل از سازمان انرژی اتمی و دانشگاه بین المللی برای اجرای پروژه رودوترون تشکیل دهیم تا با تعیین اولویت‌ها بر اجرای مفاد قرارداد اهتمام داشته باشند و نقش دانشگاه حضرت امام(ره) در پروژه به نحو مطلوب تعریف شود.

این جلسه در راستای تقاضاهای مطرح در حوزه توسعه کاربرد شتابگرهای ذرات از سوی سازمان انرژی اتمی و توسعه زیرساخت‌های علمی کشور تشکیل شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز