خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم نامه حوزه هنری و دانشگاه علمی کاربردی؛

رشته فیلم‌سازی با مدل آموزشی جدید در قزوین تاسیس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۵۱

تفاهم نامه حوزه هنری و دانشگاه علمی کاربردی مرکز جهاد دانشگاهی استان قزوین در راستای ایجاد رشته فیلم‌سازی با مدل آموزشی ابتکاری حوزه هنری امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید تاسا هم در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد، گفت: این تفاهم‌نامه در حوزه فیلم‌سازی و سینما است، در طول سال‌های گذشته شاهد توسعه خوبی در حوزه فیلم‌سازی بودیم اما برای رسیدن به هنر سینمای در تراز انقلاب فاصله زیادی وجود دارد و سینما کلید پیشرفت کشور است.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قزوین اضافه کرد: دانشگاه علمی کاربردی از سال ۱۴۰۰ وارد حوزه سینما شد و حدود ۳۰۰ دانشجو در این حوزه داریم و هدف ما تغییر نگرش مدک‌گرایی به مهارت‌گرایی است.

وی گفت: در سطح کشور بیش از یک و نیم میلیون نفر فارغ‌التحصیل بیکار داریم؛ از این رو این دوره‌های آموزشی اشتغال محور خواهد بود تا دانشجویان بعد از تحصیل وارد کسب و کارهای کوچک شوند.

این مسئول ادامه داد: وارد شدن به اقتصاد هنر و استفاده از ارزش افزوده در این حوزه ضرورت دارد و باید به این موضوع توجه ویژه شود و رشته فیلم‌سازی می‌تواند در این راستا مفید باشد.

وی بیان کرد: مدل آموزشی مرکز رشد حوزه هنری منحصر به فرد است و از این مدل برای آموزش در دانشگاه استفاده خواهیم کرد که با مقطع کاردانی آغاز می‌شود و امیدواریم رشته‌های مرتبط با هنر را به این تفاهم‌نامه اضافه کنیم.

تاسا اظهار کرد: برای اولین ترم 15 دانشجو پذیرش می‌شوند و پیش‌بینی شده دانشجویان ورودی در سه ترم فارغ‌التحصیل شوند و با این اوصاف می‌توانیم برای سال ۱۴۰۳ مقطع کارشناسی را در مهر ماه داشته باشیم.

وی یادآور شد: فراخوان پذیرش دانشجو هم از ۱۸ تیر ماه از طریق سازمان سنجش آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز