خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اطلاعات استان:

12 کتاب درحوزه قزوین توسط مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات منتشر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۵۷۴

مدیرکل اطلاعات استان قزوین گفت: مرکز بررسی تاریخی وزارت اطلاعات در استان ما، به دلیل جایگاه شخصیت‌های مبارز در عرصه استانی و ملی به نسبت سایر استان‌ها اهمیت ویژه داشته و تا کنون 12 عنوان کتاب از مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات در حوزه استان قزوین رونمایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل اطلاعات استان قزوین در مراسم رونمایی از کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک که صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در تیر ماه کتاب مربوط به آیت الله اسلامی منتشر شد و با کمک مرکز اسناد وزارت اطلاعات دومین کتاب از اسناد تاریخی انقلاب اسلامی به روایت ساواک امروز رونمایی می‌شود که در هیچ یک از استان‌ها سابقه نداشته که در یک سال دو رونمایی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تاکنون 4 جلد کتاب مربوط به به انقلاب اسلامی و روز شمار استان، 2 جلد مربوط به مساجد استان و 6 جلد مربوط به شخصیت‌های انقلابی استان شامل شهید رجایی، مرحوم سید عباس ابوترابی، سردار آزادگان سید علی اکبر ابوترابی، شخصیت مبارز آیت الله باریک بین، آیت الله اسلامی و آیت الله شالی منتشر شده است.

این مسئول اظهار کرد: شاید بخشی از کارکردهای اصلی جهاد تبیین که رهبری هم به آن اشاره کرده‌اند،  همین حرکتی است که مرکز اسناد انقلابی اسلامی در راستای انتشار اسناد تاریخی به روایت رژیم سفاک و ساواک منتشر می‌کند که بخشی از تاریخ معاصر ما را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز جوانان ما مورد هدف جریان سلطه قرار گرفته‌اند و برخی تلاش می‌کنند تا رژیم روسیاه سلطنتی را تطهیر کنند و باتوجه به اینکه نسل جدید یک مقدار از انقلاب فاصله دارد، مسئولیت جهاد تبیین بیشتر مشخص می‌شود و باید نخبگان، دانشگاهیان و تریبون‌داران برای نسل جوان تبیین کنند که یکی شاخص‌ترین موارد در این حوزه اسنادی است که از ساواک باقی مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز