خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی استان:

احیای دشت قزوین به تحول در امنیت غذایی کشور منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۱۵۳

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین یک گام استانی با نتایج و دستاوردهای ملی است و شاهد تحولی عظیم در تولید و امنیت غذایی کشور خواهیم بود و از این رو باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی روز یکشنبه در نشست بررسی طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین که در سالن جلسات ریاست سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: دشت قزوین از دیرباز مرکز تولیدات دامی، سبزی و صیفی و سایر محصولات زراعی و باغی بوده و تامین کننده امنیت غذایی کشور بوده که با اجرای این طرح قطعا نتایج ملی آن نیز برای کشور ملموس خواهد برود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: اجرای طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین در نگاه حداقلی به اصلاح الگوی کشت، ترسیم منطقی تولیدات دامی و آبزیان و سرعت طرح‌های آب و خاک منجر می‌شود که اهمیت آن را دوچندان می‌کند. 

این مسئول بیان کرد: عمده تمرکز طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین روی توسعه پایدار بوده و متوجه مسائل اجتماعی است، بنابراین ما برای جاری ساختن این طرح به مشارکت مردم و استفاده از علوم و فناوری جدید نیاز خواهیم داشت.

وی یادآور شد: قرارگاه احیا و پایدارسازی دشت قزوین با ۳۰ عضو متشکل از سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی دارای ۶ پایگاه مختلف تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، تجهیز و پشتیبانی، تکمیل زنجیره تولیدات، ترویج و مشارکت اجتماعی و آب و خاک خواهد بود که هر کدام دارای یک رییس مجزا هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز