خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

برای انتصابات از فعالان در فضای سیاسی مشورت گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۷۴۹

استاندار قزوین گفت: در فضای سیاسی افرادی که در قالب‌های رسمی و شناخته شده نسبت به پیگیری از شعارها و آرمان‌های دولت و حمایت از ریاست جمهوری فعالیت می‌کردند هم در کانون مشورت قرار گرفته و گزینه‌های مختلف اعلام شده باتوجه به شاخص‌های اعلامی ریاست جمهوری و شاخص‌هایی که خودم در نظر داشتم از زوایای مختلف تطبیق داده شده و در نهایت افراد شناسایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: در دوره مدیریتی جدید، فضای حمایت و حضور برای رسانه‌های حرفه‌ای وجود خواهد داشت و شاهد تلاش برای قوی‌تر شدن رسانه‌های موجود خواهیم بود.

اعلایی ادامه داد: درباره فعالیت احزاب در قوانین کاملا شفافیت وجود دارد و تمام احزاب شناسنامه دار امکان فعالیت قانونی دارند و در استان هم استقبال می‌کنیم تا فضاهای سیاسی با فعالیت احزاب حرارت و نشاط بیشتری داشته باشد و قطعا با گذشت زمان و نزدیک شدن به فضاهایی که فعالیت‌های سیاسی تنورشان گرمتر می‌شود شاهد حضور بیشتر احزاب خواهیم بود.  

وی بیان کرد: تعدادی از احزاب دارای سابقه بوده و تعدادی هم اخیرا درخواست فعالیت داشتند که زمینه را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم.

کارآمدی شرط انتخاب مدیران است

نماینده عالی دولت در استان قزوین درباره انتصابات عنوان کرد: باتوجه به تغییر و جابه‌جایی در دولت انتظار است بخشی از بدنه مدیریتی همسو با شعار و آرمان‌های دولت که مورد اقبال مردم قرار گرفته تغییر کند در این مسیر در استان پس از استقرا از اصلی‌ترین وظایف خود ارتقای شناخت و ایجاد جامعیت در ظرفیت‌های عمومی، منابع انسانی و مدیریتی موجود در استان بود که می‌تواند به روش‌های مختلف شکل گیرد.

وی عنوان کرد: ساختارهای رسمی موجود در کشور و استان که درمورد افراد دارای اطلاعات هستند و همچنین پیشینه فعالیت دستگاه‌ها در دولت‌های مختلف، روش‌هایی هستند که می‌تواند در شناسایی افراد مورد استفاده قرار گیرد.

اعلایی اظهار کرد:  تلاش ما این بوده و هست که شرط انتخاب مدیران کارآمدی باشد و به سمت و سویی پیش برویم که انتخاب‌ها به تحول مثبت و به نفع مردم منجر شود، همچنین در انتخاب این افراد برخی مولفه‌ها تاثیرگذار هستند که بیشتر به شاخص‌های اعلامی دولت برمی‌گردد و این موارد در خصوص کسانی که انتخاب شده و یا در دست بررسی هستند مد نظر قرار می‌گیرد تا به کارآمدی بیشتر منجر شود.

وی ادامه داد: البته این به معنای تغییر تمام مدیران نیست و احتمالا برخی مدیران به فعالیت خود ادامه خواهند داد، پس از انتخاب هم مدیران مورد ارزیابی قرار گرفته و فضای ادامه خدمت برایشان فراهم می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: برخی انتصابات در سطح استان و مستقیم توسط استاندار و برخی هم به صورت ملی انتخاب می‌شوند که در این بخش قطعا وقتی مولفه‌های اثر گدار بیشتر می‌شود فضاهای انتخابات به سمت رایزنی و تبادل سلایق می‌رود تا یک انتخاب نهایی شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین عنوان کرد: در انتصابات افرادی که طرفدار تغییرات حداکثری هستند می‌گویند، روند کند است، به طرفداران تغییرات می‌گوییم روند ما نسبت به سایر استان‌های مشابه خیلی کند نیست و بسیاری از سمت‌های کلیدی در معرض تعیین تکلیف قرار گرفته‌اند و تصمیم سازی صورت گرفته است، نیاز بود که شناخت بیشتری پیدا کنیم و پس از شناخت و روند اداری تغییرات اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای کسب  مدیرانی که کنار رفته‌اند هم هزینه شده، در فضاهایی که اثر گذاری داشته باشند مورد مشورت قرار گرفته و در پروژه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

اعلایی درباره شاخص‌های انتخاب مدیران اظهار کرد: شاخص‌ها  نسبی است و مطلق انگاری نداریم، کارآمدها انتخاب می‌شوند و باید طوری باشد که انتصابات مبتنی بر  صاحب اختیاران در  انتصابات باشد و افراد تا حدی که قانون به آن‌ها اختیار داده  تعیین کننده باشند.

وی بیان کرد: جنسیت و روند سیاسی در انتصابات مطرح نیست و کارآمدی مد نظر است، این مورد را به عنوان اولویت مد نظر داریم و از بانوان هم استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز