خبرگزاری کار ایران

نماینده استان اصفهان:

جایگاهِ استراتژیکِ «فولاد مبارکه» در اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۵۰۴

محمدصالحی دارانی بر اهمیت صنعت فولاد و به خصوص فولاد مبارکه در رونق تولید تاکید کرد.

حسین محمدصالحی دارانی نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با ایلنا درباره اهمیت صنعت فولاد برای کشور و به ویژه فولاد مبارکه و لزوم سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر دولت در زیرساخت‌های صنعت فولاد، گفت: صنعت فولاد در چرخه اقتصاد کشور ما از یک جایگاه ویژه برخوردار است و در این میان، فولاد مبارکه نیز جایگاه استراتژیکی دارد. این مجموعه به‌خوبی توانسته است نیاز صنایع پایین‌دست به انواع ورق‌های فولادی را تأمین کند.

صالحی در ادامه عنوان کرد: برخلاف آن که خیلی‌ها می گویند دولت باید خودش را از حوزه اقتصاد بیرون بکشد، در بعضی از زمینه ها اگر کمک دولت و سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای دولت نباشد عملاً امکان ندارد که ما به آن رشد مورد نظربرسیم.

وی افزود: طبیعتا در بعضی از زمینه‌ها خصوصا در تکمیل زنجیره فولاد و در تکمیل زنجیره پتروشیمی‌ها دولت باید ورود کند و سازمان‌های توسعه‌ای وراد عمل شوند و بتوانند این گره را باز کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد و علت این مساله آن است که در بعضی از زمینه‌ها در زمان لازم و مناسب سرمایه‌گذاری‌ها انجام نشده و بعضی از تشریفات اداری زمان‌بر بوده که در نتیجه آن سرمایه‌گذاری با مشکل یا تاخیر مواجه شده است.

وی ادامه داد: بالاخره صنایع مهم کشور چند صنعت خاص هستند و این‌ها هستند که عملا بسیاری از منابع مورد نیاز کشور را اعم از نیازهای داخلی و نیازهای صادراتی برای تامین ارز را تامین می‌کنند.

صالحی در پایان تاکید کرد: طبیعتا باید به این صنایع توجه بیشتری شود و سرمایه‌گذاری‌های لازم برای تکمیل زنجیره‌ها و تامین نیازها به‌خصوص مواد اولیه انجام شود تا این صنایع بتوانند با سرعت عمل بیشتر و آرامش خاطر به سمت توسعه و بهره‌وری حرکت کرده و با رشد تولید زمینه‌ساز ایجاد اشتغال شوند و با ارتقاء کیفیت، حضور موفق‌تری در جذب مشتریان خارجی و ارزآوری برای کشور داشته باشند که نتیجه آن خدمت به اقتصاد کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز