خبرگزاری کار ایران

اهدا تندیس قهرمانان گمنام به خانواده مرحوم منوچهر سالیا و جانباز حسین ضرغامی+فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۵۲۳

تندیس قهرمانان گمنام توسط گروهی از اهالی فرهنگ و هنر به منوچهر سالیا و جانباز حسین ضرغامی اهدا شد.

 به گزارش ایلنا، امسال تندیس قهرمانان گمنام به حسین ضرغامی جانباز مردمی جنگ و نیز مرحوم منوچهر سالیا  سرمربی اسبق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اهدا شد.

تندیس اول طی مراسمی و بدون آنکه خانواده جانباز حسین ضرغامی اطلاع داشته باشند، به وی اهدا شد. حسن ضرغامی (پدرخط اروند) در زمان جنگ بود که با کمک برادر شهیدش محمدرضا و نیز دو  برادر جانبازش با گردآوری  بچه‌های محله‌های ساحل اروند رود، به مدت پنج سال با ابداع تاکتیک‌های هوشمندانه و با کمترین امکانات نظامی  و پشتیبانی‌های تدارکاتی درمقابل دشمن  بعثی مقاومت کرد.

در این مراسم تندیس شهید دریاقلی سورانی توسط ملاصالح قاری (آزاده سرفراز ماجرای بیست و سه نفر) به جانباز حسین ضرغامی و همسر همراهش در زمان جنگ اهدا شد.

در مراسم دوم که با حضور عده‌ای از رزمندگان و پیشکسوتان فوتبال آبادان در منزل خواهر مرحوم منوچهر سالیا، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت در زمان جنگ و پس از جنگ، برگزار شد؛ به پاس تشکر از یک عمر مجاهدت مردی که بدون تفنگ در پشت جبهه سعی در غنای فرهنگی و ورزشی و جلوگیری از کجروی جوانان جنگ‌زده و نیز گردآوری تیمی با دست خالی به عنوان یک هویت مسلم برای مردمان شهر آبادان در سراسر کشور بود، تندیس شهید دریاقلی سورانی توسط عباس سورانی داماد شهید دریاقلی و رییس فعلی کانون هواداران این تیم به خانواده مرحوم منوچهر سالیا تقدیم شد.

در این مراسم پیشکسوتانی از فوتبال آبادان همچون عبدالواحه بزمه، نصرالله بم زاده، عبدالعلی بیت سیاح، مهدی غفاری، جمشید بشاگردی، رضا کاملی و نیز وحید سلاماتی حضور داشتند.

تندیس قهرمانان گمنام  به صورت نمادین از مجسمه شهید دریاقلی سورانی ساخته شده و هر سال طی مراسمی به دو قهرمان گمنام که به کشور خدمات شایسته‌ای داشته‌اند، اهدا می‌شود.

 این تندیس در سال اول به تیمسار امیر کهتری، فرمانده وقت لشکر 77 خراسان در حماسه کوی ذوالفقاری آبادان، در سال دوم به خانواده مرحوم حجت‌الاسلام جمی امام جمعه  آبادان در زمان جنگ، در سال سوم به خانواده شهید صادق دشتی جهادگر از استان فارس، در سال چهارم به خانواده دوچرخه‌سوار جانباز پاراالمپیک مرحوم بهمن گلبارنژاد، در سال پنجم به حاج عبدالکریم حجازی مسئول وقت بنیاد شهید آبادان و در سال ششم به جانباز علی صیادی مسئول وقت مساجد آبادان اهدا شده است.

اهدا تندیس قهرمانان گمنام  به خانواده مرحوم منوچهر سالیا و جانباز حسین ضرغامی+فیلم

 

اهدا تندیس قهرمانان گمنام  به خانواده مرحوم منوچهر سالیا و جانباز حسین ضرغامی+فیلم

حجم ویدیو: ۱۱۲.۷۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۷:۵۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز