خبرگزاری کار ایران

محمدرضا ورزی:

هنرمندان ما به مسائل دینی و معنوی تعلق خاطر دارند

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۶۴۶

هنرمندان ما قطع‌ یقین از حضور در فضاهای خیرخواهانه بویژه ایفای نقش در فیلم و سریال‌هایی مرتبط، استقبال می‌کنند و پیشقدم هستند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ورزی (فیلمنامه‌نویس و کارگردان) با اشاره به فعالیت‌های خیرخواهانه هنرمندان و لزوم ترویج سنت‌های حسنه مغفول‌مانده، عنوان کرد: برای ترویج اعتقادات دینی ما و سنت بزرگی مثل همین «وقف» می‌توان خیلی کارها کرد خصوصا نمایش آن از طریق تولید آثار هنری که مخاطب خیلی راحت‌تر هم می‌تواند با آنها ارتباط بگیرد.

کارگردان «معمای شاه» با بیان اینکه تولید فیلم و سریال برای تبلیغ آنچه که به دین ما برمی‌گردد موثرتر است، تأکید داشت: از قابلیت مستندسازی برای غبارزدایی از برخی موضوعات خداپسندانه و کارهایی که مردم درباره‌اش ابهام دارند، می‌توان بهره جدی گرفت.  کار هنری خدمت به اعتقادات است.

وی سریال‌هایی همچون «پرده نشین» را مصداق این جریان عنوان کرد و توضیح داد: من خودم یکی از بینندگان جدی این سریال بودم چون قصه محکمی داشت و اثری خوش‌ساخت بود. مطمئن باشید تأثیرش را هم درباره «وقف» و کارهای خیر گذاشت.

ورزی در ادامه تصریح کرد: رسانه ملی و بقیه سازمان‌های مرتبط باید دنباله فیلم و سریال‌هایی اینچنین را بگیرند و به یک اثر بسنده نکنند. البته جذابیت و قصه گفتن شروط اصلی ساخت این آثار هستند.

وی ادامه داد : برخی کارهای نیک که سفارش بسیار شده  را می‌توان در قالب کتاب‌های داستانی و هنر مثل همین مستندسازی، آورد و به آنها پرداخت چون برای اطلاعات دادن و روشن کردن موضوع، بستر چارچوب تصویری مثل مستند مناسبتر است.

این فیلمنامه‌نویس تبلیغات عامه‌پسند و هنری را عامل مهمی دانست و گفت: لااقل با اینجور تبلیغ کردن‌ها، اهمیت سوژه خیلی ساده به مخاطب القا می‌شود. اگر می‌خواهیم برخی سنت‌های حسنه همانند وقف که محجور مانده و کسی از آن خبر ندارد را بیشتر میان مردم ببریم، باید تبلیغش کرد از یک فیلم گرفته تا بیلبورد خیابانی.

کارگردان مجموعه «سال‌های مشروطه» به اقدامات فرهنگی ساده و ارزانتر اشاره کرد و گفت: حتی در خیابان و اتوبون‌ها، می‌بینم بیلبورهای تبلیغاتی جالبی که معانی موجود در قرآن و نهج‌البلاغه و احادیث را به شکل خلاقانه‎ای جلوی چشم مردم می‌گذارند. این هم یک جور ترویج کردن است. هم ساده است و هم تأثیرگذار.

وی در این رابطه پیشنهاد داد؛ به نظرم حتی می‌شود جشنواره وقف برپا کرد؛ لااقل آثار هنری که با این سوژه‌ها ساخته می‌شود اعم از موسیقی تا شعر و فیلم و غیره را به سنجش گذاشت. اینطور هم هنرمندان و هم مردم و مومنین تشویق می‌شوند که وارد میدان شوند.

ورزی درباره استقبال هنرمندان از حضور در تولیداتی که قصه‌های دینی و معنوی دارند، نیز گفت: هنرمندان ما قطع‌الیقین از حضور در فضاهای خیرخواهانه بویژه ایفای نقش در فیلم و سریال‌هایی مرتبط، استقبال می‌کنند و پیشقدم هستند.

این کارگردان همچنین بیان کرد: من برحسب تجربه می‌گویم که هنرمندان ما به مسائل دینی و معنوی تعلق خاطر دارند. فیلمنامه خوب و گروه تولید خوب مهیا کنید، قطعا هنرمندان دست رد به سینه این فضاها نمی‌زنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز