خبرگزاری کار ایران

آموزش اصول تمرین در گروه‌نوازی موسیقی ایرانی توسط حمید متبسم

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۵۲

حمید متبسم (نوازنده تار و سه‌تار) از بنیان‌گذارانِ گروه موسیقی «دستان»، اصول تمرین در گروه نوازی موسیقی ایرانی را آموزش داد.

به گزارش ایلنا، حمید متبسم طی دیداری که با جمعی از نوازندگان ایرانی داشت، ضمن شنیدن اجرای این هنرمندان، اصول و قواعدی که می‌بایست در تمرین گروه‌نوازی ایرانی در نظر گرفته شود را مطرح نمود، توصیه به نواختن نت‌های اصلی مایه مورد نظر، توسط تمام اعضا، به صورت کشیده در ابتدای تمرینات و همچنین اتود کردن چندباره پاساژهای قطعه، ازجمله مهمترین توصیه‌های ایشان بود.

در این نشست که به همت آموزشگاه موسیقی نیواک و در محل آمفی تئاتر این آموزشگاه برگزار شد، ابتدا متبسم از سوابق و فعالیت‌های آنان پرس و جو نمود و در ادامه گفت: در جایی که من زندگی می‌کنم، ایرانیانی هستند که نسل دوم آنها – فرزندانشان-، بعضا حتی ایران را تا به حال ندیده‌اند و ارتباط و شناخت بسیار کمی از فرهنگ و هنر سرزمین مادریشان دارند؛ من با آموزش موسیقی به ایشان سعی در آشنا کردنشان با شعر و ادب و فرهنگ و هنر ایرانی دارم و این رسالتی‌ست که هرچند سخت و وقت‌گیر، اما با قدرت و دقت، برنامه‌ریزی و احساس مسئولیت در این سالها مشغول به انجام آن هستم.

در ادامه این نشست، گروه موسیقی «نیواک» به سرپرستی «مهران امیر اصلانی»، تصنیف «سرمست» از ساخته‌های حمید متبسم را اجرا کردند. در ادامه ضمن اجرای تصنیف سرمست، حمید متبسم نکاتی درباره بالا بردن بهره‌وری تمرینات و در نهایت کیفیت اجرا گوشزد کرد.

و در ادامه نیز قطعه «پرواز خیال» از دیگر آثار درخشان متبسم توسط شایان یزدی زاده (دف)، سپهر حسنخانی (سنتور)، نازنین تن ساز (عود)، آریا مهدوی (تار)، محمد ساکی (کمانچه)، حسن فتحی (آواز ) و مهران امیراصلانی (تمبک) اجرا شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز