خبرگزاری کار ایران

انتقاد علی دهباشی از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور؛

آمار مطالعه ایران پایین‌تر از افغانستان و پاکستان است

جامعه ما کتاب‌خوان نیست حتی نسبت به ترکیه، افغانستان و پاکستان. برای چنین اتفاقی واقعا باید متاسف بود آنهم به‌رغم ادعاهای فرهنگی که داریم.

علی دهباشی (نویسنده، سردبیر و مدیرمسئول مجله بخارا) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: زمانی که نمایشگاه کتاب در داخل شهر برگزار می‌شد مردم را باید به زور وادار می‌کردیم در نمایشگاه حضور پیدا کنند؛ امسال با انتقال نمایشگاه به حاشیه شهر دیگر نمی‌توان امیدی به حضور مردم در نمایشگاه داشت.

سردبیر مجله بخارا عنوان کرد: اصولا جامعه ما جامعه کتابخوانی نیست حتی نسبت به کشورهای همجوارمان مانند ترکیه، افغانستان و پاکستان آمار سرانه مطالعه‌ی ما ایرانیان پایین‌تر است. برای چنین اتفاقی واقعا باید متاسف بود آنهم به‌رغم ادعاهای فرهنگی که داریم.

این نویسنده در ادامه افزود: حتی اگر متروی شهر آفتاب هم راه‌اندازی شود؛ من شخصا در نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب شرکت خواهم کرد آنهم فقط از مسیر متروی انقلاب زیرا هیچ اهل کتابی پول برای هزینه کردن تاکسی و آژانس ندارد. با توجه به طولانی بودن مسافت؛ قطعا هزینه آمد و رفت بسیار زیاد است پس چاره‌ای نیست جز آنکه از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو استفاده کنیم.

کد خبر : ۳۶۱۷۰۶