خبرگزاری کار ایران

غلام مارگیری درگذشت

غلام مارگیری درگذشت
کد خبر : ۲۸۰۳۷۴

غلام مارگیری، موسیقیدان محلی استان هرمزگان که به بابا زار میناب مشهور بود؛ بر اثر سکته مغزی درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلام مارگیری که به بابازار میناب مشهور بود و مردم از اجراهایش در جشنواره موسیقی فجر، موسیقی نواحی و موسیقی‌های مذهبی در آلمان مدهوش شده بودند، ساعت 10 شب گذشته پنجشنبه - 8 خرداد ماه - بر اثر سکته مغزی درگذشت.

مراسم زار یکی از رایج‌ترین رسم‌های کهن جنوب ایران و حاصل اعتقاد فراوانی است که ساکنان این مناطق به فعالیت فراوان موجودات فرازمینی در زمین و مناطق گرم و خشک دارند. غلام مارگیری تنها یکی از ده‌ها و ده‌ها زارگیری است که با ساز و آواز خود باد از تن آدمیان بیرون می‌کند. پیرمرد با لباده و دشداشه‌ای سفید؛ دستاری به سبک اعراب به سر و ازاره؛ پوزادهای کنفی و موهای یکدست سیاه و بلندی که بر شانه‌ها و پشت آویزان است؛ یگانه مردی است که در میان این جماعت آدمی را به خود و به گذشته خود رجعت می‌دهد.

طبق برنامه‌ها قرار بود این هنرمند فقید؛ در دومین فستیوال آینه‌دار به اجرای برنامه بپردازد.

پیام تسلیت معاون امور هنری

علی مرادخانی(معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد) در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت این هنرمند؛ آورده است: غلام مارگیری یکی از بزرگان موسیقی جنوب ایران محسوب می‌شد که جایگاه ویژه‌ای در بین موزیسین‌ها داشت و قطعا کسی جای او را پر نخواهد کرد.

درگذشت این هنرمند موسیقی نواحی را به جامعه هنری و به‌خصوص جامعه موسیقی و خانواده محترم مارگیری تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای ایشان طلب مغفرت و علو درجات دارم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز