خبرگزاری کار ایران

فتحعلی بیگی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

استقبال آبادانی‌ها از برگزاری کارگاه‌ آموزش نقالی در نوروز

مدیر دفتر نمایش‌های آیینی و سنتی اداره کل هنرهای نمایشی بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی نمایش‌های سنتی ایرانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود فتحعلی بیگی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با حمایت مسئولان منطقه آزاد اروند در تعطیلات نوروزی به همراه تعدادی از مدرسان و هنرمندان نمایش‌های آیینی سنتی در آبادان کارگاه آموزشی نقالی برگزار کردیم که با استقبال مواجه شد.

او افزود: در این مدت اجراهای شبیه‌ خوانی، تعزیه خوانی و نقالی داشتیم و گروه‌هایی در مناطقی مانند شلمچه و فاو در حضور کاروان‌های راهیان نور به اجرای تعزیه پرداختند؛ بخشی از این برنامه‌ها نیز در آبادان اجرا شد.

مدیر دفتر نمایش‌های آیینی و سنتی اداره کل هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: در این دوره محمد حسین ناصربخت، من و آقای سید مصطفی سعیدی از هنرمندان بروجرد برای دوستان هنرمند کارگاه‌های آموزشی برگزار کردیم که نوبت دوم کارگاه بسیار شلوغ شد.

او ادامه داد: حاضران در این دوره مباحث را با علاقه و بسیار هوشمندانه دنبال کردند. متاسفانه در زمینه فیلم‌های آموزشی و امکانات انتقال آموزه‌ها با کاستی مواجه هستیم که همین عامل موجب می‌شود برگزاری چنین کارگاه‌هایی در سراسر کشور ضرورت داشته باشد.

فتحعلی‌بیگی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده نیز کارگاه‌های آموزشی مشابه برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت: مدیریت فرهنگی مناطق آزاد اروند در حال برنامه‌ریزی برای آینده هستند و توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و چنین برنامه‌هایی نشان می‌دهد که بسیار پسندیده است. در صحبتی که با آقای نشان داشتم، ایشان برای حمایت از حضور دو گروه نمایشی از آبادان و خرمشهر در جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی اعلام آمادگی کردند. فعلا باید منتظر بمانیم تا مشخص شود دور بعدی کارگاه‌ها در کدام شهرها خواهد بود.

کد خبر : ۲۶۳۱۷۲