خبرگزاری کار ایران

مسئولان فرهنگی کشور شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۵۶۹

مسئولان فرهنگی کشور شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه رئیس جمهور مسئولان فرهنگی کشور پیام تسلیت منتشر کردند.

پیام تسلیت رئیس ساترا

رئیس، معاونان و مدیران ساترا طی پیامی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه را تسلیت گفتند.

متن پیام رئیس، معاونان و مدیران سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

«شهادت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محترم، مغتنم و محبوب جمهوری اسلامی ایران و دیگر همراهان گرامی ایشان را در مسیر خدمت به ملت ایران بر اثر سانحه هوایی تسلیت می‌گوییم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان از درگاه پروردگار متعال مسئلت داریم».

رئیس و اعضای شورای معاونان و مدیران ساترا

 

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی

محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ‎

به پاسداری این خاک رفته ابراهیم

شهید راه دفاع از حریم این وطن است

حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور محترم، وزیر امور خارجه، نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، غمی بزرگ و عمیق بر دل‌های ما نشاند.

آیت‌الله رئیسی رحمت الله علیه، به عنوان خادم آستان حضرت رضا علیه السلام با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی و روحیه جهادگرانه همواره برای حل مشکلات مردم بویژه نقاط دوردست و کمتر برخوردار تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند.

دغدغه ایشان در مسائل فرهنگی و هنری نیز مایه دلگرمی جامعه هنری بود.

شهادت ایشان در راه خدمت به این مرز و بوم، والاترین درجه‌ای است که هر انسان مومنی به آن می‌رسد.

از درگاه ایزد منان، طول عمر با عزت برای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، آرامش و رحمت و علو درجات برای سید الشهدای خدمت و شهدای همراه ایشان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و مردم عزیز و قدردان ایران آرزومندم.»

 

پیام تسلیت معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَبۡشِرُواْ بِٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِی کُنتُمۡ تُوعَدُونَ

شهادت رئیس‌جمهور مکتبی و سیدالشهداء خدمت انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان، جلوه‌ای دیگر از وعده‌ی حق تعالی در پذیرش عمل خالصانه و مومنانه بود.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه تاثربرانگیز به ساحت حضرت ولی عصر عج، ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب، بر استمرار روش و منش آن عزیزان در خدمتگزاری به مردم تاکید می‌کند.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری دام‌ظله بن‌بست وجود ندارد و در روند اجرایی امور کشور و آنچه به عهده معاونت فرهنگی در خدمت به اهل فرهنگ است وقفه‌ای نخواهد بود.

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی

 

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

مجید زین العابدین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان رئیس جمهور پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کرد:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

شهادت سیدالشهدای خدمت، خادم الرضا، شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان را به پیشگاه شریف حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران و خانواده صبور و مجاهد این شهیدان عزیز تسلیت و تعزیت می‌گویم.

این ضایعه تلخ و داغ سنگین برای مردم ایران و علاقمندان ایشان بسیار سخت و طاقت فرساست اما برای آن شهدای عزیز، تبدیل نعمتی به نعمتی دیگر از جانب خداوند حکیم است. شهادت هنر مردان الهی و مایه فخر و سعادت ابدی است. شهادت این خدمتگذاران صدیق انقلاب اسلامی علاوه بر سعادت ابدی برای ایشان، الگویی راستین از مظهر خدمتگذاری، مردم داری، انقلابی گری، وفاداری، ولایت پذیری، وطن‌دوستی، زیست مومنانه و مجاهدانه تا همیشه‌ی تاریخ خواهد بود و نسل‌های حاضر و آینده ما که تشنه الگوی تربیتی برای استمرار پیشرفت کشور و خدمت به مردم هستند، الگویی ماندگار از خدمت مومنانه پیش رو دارند.

مردم وفادار ایران و سایر خدمتگذاران ملت در طوفان سهمگین حوادث، قدردان خادمان شهید و صدیق خود بوده و همچون گذشته بر عهد شان با آرمان های بلند انقلاب اسلامی، امام راحل (ع) و رهبری حکیم و فرزانه، برای اعتلای پیشرفت کشور ثابت قدم می مانند.

مجید زین‌العابدین  

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی

 

پیام تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی شهادت جانسوز آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در سانحه هوایی را تسلیت گفت.

درمتن پیام تسلیت امیرحسین سمیعی آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه جانسوزشهادت «خادم الرضا» شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهورخدمتگزار، خستگی ناپذیرو هیات همراهشان،   در سانحه سقوط بالگرد، مصیبتی بزرگ و ناباورانه است که در سالروز ولادت هشتمین امام شیعیان حضرت رضا (ع) دل های ما را داغدار کرد.  

بی تردید آنچه از وجود پر از مهر و برکت این شهید بزرگوارعرصه خدمت رسانی در جان و دلمان باقی مانده، تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیرش در عرصه های مختلف خدمتگزاری برای آبادانی و پیشرف ایران اسلامی بوده که زیرسایه پروردگار مهربان و ارادتمندی در آستان عزیز حرم رضوی سرمنشا خدمات و تحولات زیادی شد.

مسیری توقف ناپذیر و خالصانه  درنظام جمهوری اسلامی ایران ، که دربرگیرنده فعالیت های ارزشمندی نیز در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر بود و خالصانه تلاش می کرد تا ایران عزیزمان در همه عرصه ها، جلوه ای با صلابت در عرصه های ملی و بین المللی داشته باشد.  

اینجانب ضمن ابراز تاسف و تألم فراوان از سانحه دلخراش سقوط بالگرد، شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهورمحبوب، مردمی و با اخلاص، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، جناب مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر اعضای مجاهد و بزرگوار هیات همراه را به پیشگاه مقام معظم رهبری، ملت شهید پرورایران و خانواده معظم این عزیزان، تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق آرزومند رفیع ترین درجات برای این شهیدان گرانقدر میهن اسلامی مان هستم.

 

پیام تسلیت قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث ‌فرهنگی

علی دارابی ـ قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث ‌فرهنگی ـ در متنی که در فضای مجازی منتشر کرده، نوشته است:

«خبر، بس ناگوار و هولناک بود. در اوج برنامه‌های هفته میراث فرهنگی مشغول سخنرانی بودم که خبر سقوط و ناپدید شدن بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان را شنیدم. آسمان بر سرم خراب شد.

شهیدان عالی مقام آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور)، دکتر حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم (نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز) و دکتر مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) و سایر همراهان عزیز به جوار حق پیوستند، خدای بزرگ اجر و پاداش نیکو به آنان عنایت فرماید.

با شهید سید ابراهیم رئیسی بیش از ۳۰ سال مأنوس بودم. از زمانی که ریاست بازرسی کل کشور را بر عهده گرفت و هر روز و هر سال که می‌گذشت ارادت من دو چندان می‌شد؛ چرا که او را انسانی مخلص، صادق، خادم واقعی مردم و سرباز انقلاب می‌دانستم و در سمتی که بود تواضع، فروتنی، خوش اخلاقی و مهربانی او بیشتر می‌شد. رحمت خدای بزرگ بر او باد.»

معاون میراث فرهنگی در ادامه این متن به حمایت‌های سید ابراهیم رئیسی از میراث فرهنگی اشاره کرده و نوشته است:

در دوران ریاست‌جمهوری، حامی بزرگ میراث فرهنگی بود. از بودجه و اعتبارات مورد نیاز تا دستور قاطع برای «توسعه موزه ملی ایران» موسوم به «میدان مشق»، از موافقت با اینکه هر شهر یک موزه داشته باشد و این برنامه میراث را در نشست مدیران ارشد وزارت میراث در موزه ملی با حضور خودش تأیید کرد.

قرار بود جلسه شورای عالی میراث‌ فرهنگی بزودی با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار شود. رئیسی نمونه یک روحانی خدوم و مردمی، یک مدیر جهادی و خستگی‌ناپذیر، عاشق و دارای اراده و انگیزه بالا برای اعتلای کشور، سرباز فداکار انقلاب اسلامی و یار و یاور حقیقی رهبر معظم انقلاب بود.

قائم مقام و معاون میراث ‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پی شهادت ناباورانه رئیس جمهوری ایران گفت: آیت‌الله رئیسی، «شهید خدمت» بود، که در دوران ریاست جمهوری‌اش حامی بزرگی برای میراث ‌فرهنگی بود و دستور قاطع برای «توسعه موزه ملی ایران» موسوم به «میدان مشق» را داد.

 

پیام تسلیت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در پیامی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت ، متن پیام بدین شرح است :

ولا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتًا ۚ بل أحیاءٌ عند ربّهم یرزقون

انالله و اناالیه راجعون

خبر شهادت  حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی، متعهد و پرتلاش کشورمان و همراهان بزرگوار ایشان  واصل و  منجر به تاثر و اندوهی وصف ناشدنی گردید. این پرورش یافته مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی ، در مسیر خدمت به مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و تا آخرین لحظات حیات بابرکت خویش لحظه ای از این هدف مقدس و خداپسندانه غفلت نورزید.دفاع  و صیانت سرسختانه و تحسین برانگیز رئیس جمهور مکتبی و شهیدمان از آرمانها، اصول و مبانی انقلاب اسلامی و تلاش وافر ایشان جهت اتکا به توانایی ها و ظرفیتهای عمیق داخلی در مسیر رشد و شکوفایی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، همواره زبانزد خاص و عام بود.

حمایتهای بی دریغ شهید آیت الله رئیسی از عرصه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی، نام دولت سیزدهم را به عنوان مجموعه ای دغدغه مند در راستای عمل به منویات رهبر حکیم و معظم انقلاب اسلامی در این حوزه مهم ثبت و ضبط نمود.

بدون شک تحمل این مصیبت سخت و جانکاه، برای دوستداران ایران اسلامی صعب و طاقت فرساست اما در روز ولادت حضرت ثامن الاحجج علیه السلام، در سایه توسل به این امام همام ، در برابر تقدیر و امر مطاع پرورگار عالمیان سر تسلیم و رضا فرود می آوریم.

بدون شک تلاشهای بی دریغ و خالصانه رئیس جمهور شهیدمان، رهتوشه ای ارزشمند در حیات ابدی و جاوید ایشان خواهد بود.

 شهادت این خادم بزرگ ملت ایران را به حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای ( دام غزه ) ، بیت شریف و داغدار  ایشان، خصوصا سرکار خانم دکتر علم الهدی و جناب آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد مقدس، همه اعضای محترم هیات دولت و سایر بازماندگان  تبریک و تسلیت عرض می کنم. همنشینی شهید آیت الله رئیسی و همراهان بزرگوار ایشان با ائمه معصومین علیهم السلام، امام راحل( ره) و ابرار و صالحین،  ،دعای قلبی و عمیق همه ما در حق این شهید راه خدمت  خواهد بود.

محمد مهدی ایمانی پور

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

پیام تسلیت رییس سازمان سینمایی سوره

حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره در پی شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم، و همراهان ایشان را در پی سانحه هوایی، پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کرد:

متن پیام تسلیت بدین شرح است:

«إِنَّا لِلَه وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شوک ناشی از خبر شهادت ناگهانی جمعی از خادمان مردم در یک سانحه هوایی، هنوز فروکش نکرده و به سختی می‌توان فهرست شهدای این حادثه را مرور کرد و به قصه‌های قهرمانان این حادثه فکر نکرد.

شهید سید ابراهیم رئیسی حالا دومین رئیس‌جمهور تاریخ ایران است که خاتمه دوران خدمتش مزین به مُهر شهادت خادمی شده و در جوارش شهید حسین امیرعبداللهیان که در حین مأموریتی برای توسعه اعتبار بین‌المللی ایران به افتخار شهادت رسید. در کنار ایشان دکتر مالک رحمتی، استاندار محترم استان آذربایجان شرقی و همچنین هیات همراه نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم امام جمعه‌ محبوب و معتبر تبریز هم دُر دانه‌ای در این جمع بود که برای ما اهالی سینما، فقدانش افسوسی مضاعف به همراه داشت. امام جمعه‌‌ هنرشناسی که بارها پای «سینما» ایستاد و نه فقط از قهرمانان فیلم‌ها که از سازندگانشان حمایت کرد. سینما یک حامی بزرگ و پدر معنوی خود را از دست داده و او حالا خود تبدیل به قهرمان قصه‌ای تکان‌ دهنده شده است؛ قصه قهرمانانی که در حین خدمت جام شهادت را نوشیدند.

روح‌شان قرین رحمت و مغفرت الهی...

حمیدرضا جعفریان

رییس سازمان سینمایی سوره»

 

پیام تسلیت مدیر کل هنرهای نمایشی

حمید نیلی، مدیر کل هنرهای نمایشی در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیأت همراه، در سانحه روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم، انالله و انا الیه راجعون/خادم الرضا در ایامی که آغشته‌ به بوی امام رضا(ع) بود؛ سر بر آستان حق نهاد و همه‌ی ایران را به سوگ نشاند.

خبر شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی، آیت‌الله حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌شان موجب تأسف و تالم همه‌ی مردم ایران بویژه هنرمندان ایران اسلامی شد.

براستی ایشان انسان بزرگ و هنر دوستی  بودند که در طی سال‌ها تلاشِ خستگی ناپذیر در راه مبارزه با ظلم و خدمت به نظام اسلامی مجاهدت کردند.

این حادثه‌ی دلخراش را به امام‌ زمان (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده‌ی محترم ایشان و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

 

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل او و همراهانش رخ داد، ‌ به شهادت رسید. آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز