خبرگزاری کار ایران

علیرضا نادعلی مطرح کرد؛

بازدید چند میلیونی از نمایشگاه کتاب تهران مصداق گردشگری فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۴۶۳

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بازدید چند میلیونی از نمایشگاه سال گذشته را مصداق گردشگری فرهنگی در کلانشهر تهران دانست و افزود: پیش‌بینی می‌کنم استقبال مردم از نمایشگاه کتاب امسال بیشتر از سال قبل باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا نادعلی (نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران) به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک رویداد ملی است و از سراسر کشور در آن شرکت می‌کنند. ابعاد بین‌المللی این رویداد بسیار حائز توجه است. از همین منظر می‌توان گفت از بسیاری از کشورها به نمایشگاه کتاب تهران توجه می‌شود. بازدید بیش از چند میلیون نفر در نمایشگاه سال گذشته از توجه جدی مردم به نمایشگاه کتاب حکایت دارد.

وی ادامه داد: بعد از همه‌گیری کرونا استقبال مردم از نمایشگاه کتاب توسط خیلی از تحلیلگران قابل پیش‌بینی نبود، تصورم بر این است که بازدید از نمایشگاه کتاب امسال بیش از سال گذشته خواهد بود و به عنوان مسئول کمیته فرهنگی در شورای اسلامی شهر تهران در جلسه مبسوطی که با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، به خوبی در جریان کم و کیف برگزاری نمایشگاه در سال گذشته، قرار گرفتم.

نادعلی دستاوردها نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۲ را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: گزارش مبتنی بر پژوهش و کاملاً دقیقی از نمایشگاه سال ۱۴۰۲ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است و در آن نمایه‌سازی خوبی از برنامه‌های نمایشگاه سال گذشته ترسیم شد. طبق آن شاهد تحلیل و بررسی حضور مردم در گروه‌های مختلف سنی و اقشار مختلف جامعه بودم. پیش بینی من این است که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال ۱۴۰۳ مبتنی بر دستاوردها و تجربیات سال‌های قبل و با کیفیتی بالاتر خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به تلاش مدیریت شهری در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت و افزود: اهتمام مدیریت شهری انجام ماموریت‌های مرتبط با برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه کتاب است. در مدیریت شهری اعتقاد بر این است که نمایشگاه بین‌المللی کتاب به عنوان یک رویداد بین‌المللی و ملی نشاط جامعه را در سطح بالایی افزایش می‌دهد و از این منظر برای ما بسیار حائز اهمیت است.

نادعلی در مورد شعار امسال نمایشگاه کتاب با عنوان «بخوانیم و بسازیم» گفت: مطالعه «کتاب» تفکر و اندیشه را بارور می‌کند و این زمینه‌ساز اتخاذ تصمیم‌های درست برای ساخت آینده است. با تکیه بر کتاب می‌توان مناسب‌ترین مسیر رسیدن به قله‌های پیشرفت کشور را طی کرد.

وی برپایی نمایشگاه کتاب با بازدیدکنندگان میلیونی را از مصادیق گردشگری فرهنگی دانست و ادامه داد: نمایشگاه کتاب یک رویداد خاص است که ضمن برپایی آن گردشگری فرهنگی با هدف کتاب اتفاق می‌افتد. بی‌شک دعوت مناسب شهروندان برای حضور در این رویداد بزرگ ملی و بین المللی از طریق رسانه ملی و تبلیغات پیرامونی شهرداری تهران می‌تواند نقش خوبی در اطلاع‌رسانی به هنگام مردم برای حضور در نمایشگاه ایفاء کند. فعالیت و اطلاع‌رسانی مناسب در فضای مجازی همراه با اجرای پویش‌های مرتبط با نمایشگاه کتاب می‌تواند نقش موثری برای حضور هرچه گسترده‌تر مردم در این رویداد مهم فرهنگی داشته باشند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab. ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز